Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2011 - 16:03 Der er 9 kommentarer

Nogle mails er forsvundet

En masse mails fra de sidste par måneder er forsvundet fra indbakken i min Outlook Express 6.
Det er yderst mærkeligt fordi det er fra perioden august til oktober og ikke samtlige. Mails fra de sidste 14 dage har jeg.
Jeg har ikke ved et tilfælde flyttet dem til en anden bakke, og de er ikke i slettet-bakken (som jeg ikke har tømt i perioden).
Det er ret ødelæggende fordi der i de  mails var en mængde opgaver jeg skulle tage mig af, og nu er de væk.

Har nogen et bud på dette yderst mærkelige fænomen og hvad jeg kan gøre ved det for at få mails tilbage?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. november 2011 - 16:45 #1
Det kunne tænkes Outlook rydder op engang imellem? Tyder på det..
Avatar billede Lindsen Nybegynder
23. november 2011 - 16:58 #2
Outlook har en funktion der arkivere ikke brugte e-mails så kig i din arkiv mapper!

hvis du ikke kan finde dine e-mails hjælper jeg gerne via fjernforbindelse hvis du ønsker det
Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2011 - 17:49 #3
Åh, det lyder sandsynligt.
Hvor er disse arkivmapper?
Avatar billede Lindsen Nybegynder
23. november 2011 - 18:39 #4
Alt efter din version osv. så skulle de mapper gerne kunne findes ude til venstre hvor du også kan se udbakke og uønsket mail
Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2011 - 21:02 #5
Nej, desværre. Der er ikke nogen arkivmapper.
Så jeg er tilbage til problemet hvor de mails kan være blevet af.
Andre ideer?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. november 2011 - 15:34 #6
#5 Står der ikke papirkurv inde i Outlook? Hvis ikke så er de nok helt slettede, evt tjek dine indstillinger i Outlook.. Vi andre kan ikke sige hvor de er hvis den er indstillet til og rydde op hver 14 dag.. hvad der sker med dem er nok enten en sletning eller overflytning til en mappe der hedder papirkurv eller slettede emails..?
Avatar billede ivanouw Novice
08. december 2011 - 11:35 #7
Hej Blueeyez

Det mærkelige er at jeg har papirkurven, og jeg har gennemgået den. Jeg har ikke slettet papirkurven inden for det sidste halve år (selvom man måske nok burde), men de slettede mails er ikke der.

Når OE prøver at rydde op, går den i stå ved indbakke, og siger at den er i brug, til trods for at OE ikke er åben. Nu har jeg opdaget, at det er fordi jeg har haft OE-mappen åben i et faneblad i TotalComander. Det kan oprydningsprogrammet åbenbart ikke klare.
Sidste gang det OE forsøgte at komprimere mapper, lukkede jeg TotalCommander, og så virkede det.

Spørgsmålet er om mine forsøg på at stoppe processen med komprimering tidligere kan have gjort noget ved indbakkemappen?
Og hvis det er problemet, er mine mails så væk for altid?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 17:21 #8
#7 Hvis OE ikke er sat til og fjerne emails efter xx antal dage så er det svært at svare på, jeg ved ikke hvad du har på din pc og jeg ved ikke hvordan den er sat op, det jeg ved er at hvis man vil gemme emails så skal man gemme dem som du gemmer et .doc dokument på en usb nøgle eller harddisk (USB nøgler bruger jeg primært til vigtige filer)

Jeg kan ikke svare på om de kan findes eller ej, for jeg ved ikke hvad der har fjernet dem eller hvordan de er fjernet og om de egentligt er fjernet eller blot flyttet til en anden mappe?
Avatar billede ivanouw Novice
11. september 2015 - 14:44 #9
Tak for hjælpen