Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. november 2011 - 18:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Info om Google Crome

Jeg er Fire-fox-fan ...

Men flere jeg kender, synes at Google Crome er fin ...

Er den det ?

Kan man få lidt info om brugen af Google Crome ?

Fordele og ulemper (hvis der er nogen ulemper)

Mvh Ikke-Ekspert
Avatar billede bas Forsker
22. november 2011 - 18:55 #1
Jeg er nok også mest Firefox-fan, men Google Chrome er hurtig og simpel, og så kan du lige som i Firefox tilføje funktioner vha. udvidelser.
Eneste lille minus jeg indtil videre  er stødt på, er i forbindelse med Citrix. Men ved hjælp af udvidelsen IE Tab Multi kan dette dog også løses ;-)

Nå jo, også kan du ikke ligesom i f.eks. Firefox gå i Filer > åbn og åbne filer, som ligger lokalt på din PC.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 18:56 #2
Jeg er yderst lykkelig med min Chrome, jeg vil dog påpege at du skal indstille den hvis du vil hæve sikkerheden samt tilføje nogle udvidelser til den.. men så har man os den perfekte browser som er hurtig skønt den har høj sikkerhed :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 19:07 #3
Her er det jeg ændrer:

1. installer googe chomr med: "Chrome_setup.exe"
2. start Chrome
3. Klik på svensknøglen
5. Valgmuligheder
6. Klik på Avancerede Valgmuligheder - Indstillinger for indhold
7. (Klik på "Tillad, at lokale data kun angives for den aktuelle session)
8. (Klik på "Bloker tredjeparts cookies")
9. (Klik på "Ryd cookies og andre websteds- og plugindata, når jeg lukker browseren")

og udvidelserne jeg benytter:

AdBlock
Better Pop Up Blocker
FlashBlock
KB SSL Enforcer
Keep My Opt-Outs

(Jeg vil dog tilføje at Better Pop Up Blocker SKAL konfigureres hvis du bruger facebook, live/hotmail, da den snupper dem begge og sikkert flere sider, men det er ikke så svært :) )
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2011 - 19:32 #4
Installer og afprøv!

Kører med 3 browsere her.

Jeg bruger Firefox, ungerne bruger Chrome og konen IE9 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2011 - 19:34 #5
#2 Underligt at man som privatbruger selv skal rette div. sikkerhedshuller????
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 19:38 #6
#5 Det er nu ikke sikkerhedshuler, men at forøge sikkerheden :)

Jeg går en del op i at undgå at bruge anti virus software, så jo mere min browser selv kan "beskytte" min pc desto bedre og må indrømme at jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. november 2011 - 09:18 #7
Tak for svarene.

Jeg vil gerne give points til Blueeyez for det mest fyldestgørende svar ...

Mvh
Avatar billede Blueeyez Mester
23. november 2011 - 09:51 #8
#7 Får du her :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. november 2011 - 11:34 #9
Tak - Har taget Crome i brug nu ...