Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
20. november 2011 - 12:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opsætning af børne pc til spil only

hejsa ..
jeg har lige lavet en pc til min søn og nu kommer så problemet .. for han er jo en pilfinger lol .. han er 6 år og det som jeg gerne ville var at begrænse pcen til at han KUN kan bruge de iconer som ligger på skrivebordet til ham og ikke andet ..
han skal feks ikke kunne gå ind i menuen start og at han heller ikke skulle kunne gå ind i de menuer der kommer frem hvis man h.klikker på skrivebordet ..
det eneste der faktisk skal være tilgængeligt for ham er de iconer som jeg lægger på skrivebordet til ham .. hvordan gør man lige det ? .. jeg bruger windows 7 ultimate og har gjort det jeg kunne inde i forældrekontrol og sån .. men mangler stadig en masse syntes jeg for man kan stadig gå ind i menuen start og rode .. jeg har selvfølgelig oprettet en profil til ham som ikke er admin så jeg selv med password kan gå ind som admin på min egen profil og ændre på tingene
nogen der kan hjælpe ?

mvh

Luffe
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2011 - 12:48 #1
Kig her: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee617162(WS.10).aspx
For at lave group policies skal du trykke start og skrive gpedit.msc og herefter enter.
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
20. november 2011 - 14:20 #3
hejsa chalde
skal man være på min søns konto eller admin konto for at det virker ? for jeg kan se når jeg går ind i gpedit.msc så har jeg 2 muligheder .. computerkonfiguration eller brugerkonfiguration .. og inde under brugerkon. kan jeg ikke finde nogen steder hvor jeg specifikt kan vælge min søns konto

og takker for de meget hurtige svar begge to ..

Luffe
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
20. november 2011 - 14:30 #4
hej treatmenice .. de ting du har linket til som det sidste link ser også spændende ud men tror at det med gruppe politikker er det jeg elder efter .. nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg gør det specifikt til min søns konto så det ikke også bliver ændret i admin kontoen :-) men hvis jeg ikke kan få det til at virke ordentligt så vil jeg bestemt kigge lidt på nogle af de programmer som du har linket til ..forældre kontrol er ikke optimalt for mig har rodet lidt med det men den fjerner feks ikke ting fra skrivebordet og han kan stadig h.klikke og bruge menuen start og sån ..

mvh
Luffe
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
20. november 2011 - 14:39 #6
hej igen .. chalde den er sq bare fjong den der :-) hvis du sender et svar så får du points :-)

MVH
Luffe
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2011 - 14:55 #7
Bare behold point :)
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
20. november 2011 - 15:04 #8
hehe ok .. har selv masser af points .. men jeg takker da mange gange for hjælpen .. er allerede i fuld gang med at forbyde en masse ting lol

hvad med dig treatmenice vil du have dem så ? :;-) ellers så ryger de jo bare til mig selv ..

mvh
Luffe
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2011 - 08:03 #9
lad os dele eller fordel dem efter indsats som du også kan

hvis du ikke gider det lægger du selv et svar og accepterer

du er spørger - du bestemmer

men det betyder at chalde skal lægge et svar inden du gør det

men dit valg
Avatar billede chalde Seniormester
21. november 2011 - 08:18 #10
Ingen point her (benytter mig ikke af dem), så giv dem evt. bare til treatmenice :)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2011 - 11:42 #11
ok takker men vi kunne have leget lidt med det