Avatar billede niklasbp Nybegynder
18. november 2011 - 12:07 Der er 5 kommentarer

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8' hjælp

når jeg går ind på min hjemmeside borkzoo.dk siger den:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'myConn'

/inc/startdb.asp, line 4

min linje 4 ser således ud:

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/db/borkzoo.mdb")

jeg har leget lidt med det, og hvis jeg i stedet skriver:

Conn.Open "PWD=arlac;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/db/borkzoo.mdb")

fungere det, mit problem er at hvis jeg ligger min database i mappen database og ikke db fungere det ikke og siden siger:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x998 Thread 0x844 DBC 0x6a2ce0c Jet'.

/inc/startdb.asp, line 4

jeg vil gerne have min database til at ligge i database og ikke i db som er givet fra web10 standard, fordi så kan jeg redigere direkte på min side.
hjælp =D
Avatar billede niklasbp Nybegynder
18. november 2011 - 12:10 #1
forresten så ser hele scriptet således ud:

<%
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.mode = 3
  myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/database/borkzoo.mdb")

%>
Avatar billede softspot Forsker
18. november 2011 - 12:15 #2
Umiddelbart lyder det som et rettighedsproblem. Jeg vil tro db-mappen har specielle skrive/modificere-rettigheder, som database-mappen ikke har.

Desuden lyder det heller ikke helt stuerent at du skal kunne redigere databasen direkte fra din side... :-)
Avatar billede niklasbp Nybegynder
18. november 2011 - 12:42 #3
jeg har haft det til at virke da jeg brugte det på samme ftp server bare andet domæne. så derfor forstår jeg det ikke helt?
Avatar billede softspot Forsker
18. november 2011 - 12:49 #4
Ver det et andet domæne hos web10, eller mener du en anden udbyder?
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2011 - 13:20 #5
Du kalder din connection for Conn men forsøger at benytte MyConn - så få navnene til at stemme overens.