Avatar billede LittleNerd Nybegynder
17. november 2011 - 11:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql database å ø æ

Hej

Jeg er lige pt i gang med min første database, og den fucking helt op når jeg skriver å ø æ , hvordan kan det være at den laver sådan mærkelig noget.?

Jeg har prøve 2 ting nu og ingen af dem virker rigtigt,

Tak for hjælpen. ( Håber jeg høre fra dig! )
Avatar billede tobrukDk Novice
17. november 2011 - 11:07 #1
Hej LittleNerd,

Tak for du spørger jeg havde også det samme problem for 1 uge tid siden og jeg komme frem til det her;

<system.web>
  <globalization responseEncoding="utf-8" requestEncoding="utf-8" fileEncoding="utf-8" />
</system.web>

Dog skal du sæt det hele op i database eller vil den den lave dine å ø æ til noget mærkelig eller gå http://dalager.com/kode/entitizer.html så kan du for hjælp hvis det er ?

Håber du får noget ud af det:) ellers skrive lige tilbage omkring hvad du har fundet ud af ?
Avatar billede LittleNerd Nybegynder
17. november 2011 - 11:08 #2
Tak Tobrukdk

Jeg vil lige kigge på det om det virker overhovedet, jeg vil komme tilbage og svar når jeg har fundet ud af det :D
Avatar billede LittleNerd Nybegynder
17. november 2011 - 13:51 #3
tak for hjælpen