Avatar billede reving Nybegynder
13. november 2011 - 15:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skift fra Vista til Windows 7

Har en Acer bærbar der efter en update er gået i baglås.
Har prøvet at køre gendannelse uden held. Maskinen kan nu kun køre i fejlsikret tilstand.
Gider ikke Vista mere, så nu er spørgsmålet :
Hvis jeg skal ud at investere i Windows 7 hvilken version skal jeg så vælge. Upgrade eller full ? Hvad er forskellen ?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2011 - 15:37 #1
Upgrade er noget rigtig dårligt noget... Jeg ville vælge at købe den fulde da upgraden ikke får alle tingene med.. :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. november 2011 - 15:37 #2
Vælg en OEM version.
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. november 2011 - 15:39 #3
@ #1

Jeg tror du blander tingene sammen, for det du skriver er ikke korrekt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2011 - 16:45 #4
Og iøvrigt kan du køre en fuld og ren installation fra upgrade DVDén
Avatar billede reving Nybegynder
13. november 2011 - 17:00 #5
Hvis man kan køre fuld og ren installation fra upgrade hvad er så formålet med full-versionen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2011 - 17:31 #6
Lavede en opgradering fra vista Home og 2 på helt nye og blanke Harddiske uden problemer.
http://gratisupload.dk/vis_billede/668824/
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. november 2011 - 18:22 #7
Ja, men det kræver at du har noget at opgradere fra og det har trådstarter næppe.
Det er med stor sandsynlighed en Vista OEM han kører på og så vidt jeg husker kan man ikke opgradere fra en OEM.
Så valget her er en OEM eller en fuld version af Windows 7 og da ville jeg da vælge en OEM pga. prisen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2011 - 18:31 #8
Opgradering til Windows 7
Også XP
http://gratisupload.dk/vis_billede/668828/

http://gratisupload.dk/vis_billede/668829/
Og den vista jeg opgraderede var en OEM.
Avatar billede reving Nybegynder
13. november 2011 - 19:06 #9
Ja, det er en pre-installeret OEM Vista jeg kører.
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. november 2011 - 19:18 #10
@ poko1

Sorry, det er mig der blander tingene sammen, når jeg skriver at man ikke kan opgradere på en OEM.
Avatar billede reving Nybegynder
13. november 2011 - 19:27 #11
Så OEM eller Upgrade er kan begge installeres uden problemer ?
Hvad er så ide'en med Full-versionen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2011 - 19:53 #12
Jeg tænker man gør det for at få flere med!Og som du kan se i det første link i #8 kan du instalere direkte hvilket man skal hvis det er XP. og hvis du bare installerer Win7 oven i får du en mappe der hedder Windows Old. så går du i kontrolpanelet mappevisning sætter flueben i vis skjulte mapper og drev så kan du fra Windows Old under User hente dine kontaktpersoner og mails plus mange andre ting når du er færdig kan du fjerne Windows Old med cleanmgr"diskoprydning" som du har liggende under systemværktøjer.
Avatar billede reving Nybegynder
13. november 2011 - 20:15 #13
Mange tak for hurtigt svar. Læg et svar hvis du er interesseret i point.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2011 - 21:00 #14
OK.
Avatar billede reving Nybegynder
10. december 2011 - 15:06 #15
OEM version købr og installeret.
Jeg installerede den bare ovenpå den gamle vista.
Denne blev så gemt i en "Windows Old" som poko1 rigtigt beskrev.
Slettede derefter denne.

Så nu kører min maskine som smurt igen :-)