Avatar billede kdn1234 Praktikant
13. november 2011 - 14:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology

Hej.
Har kigget på en Synology DS 211/212

Men afhængig af hvilken model (j/+) man vælger er der forskel på CPU og ram.
Hvor meget har det at sige ??
Der vil være ca 3 pc'er, 3 Iphone4, en Ipad, 2 X av/tv
og 2 beo port (hvis jeg kan få det til at virke) Tilknyttet NAS'en

Det skal bruges til Backup / Streaming af musik og film / Foto mappe - Alt i alt et komplet Multimedie server plus alt det løse...

Er faldet lidt for Synology efter omtale her på siden, Men kan godt se at sådanne noget som Netgear er betydeligt billigere, men der er hverken dansk menu, eller nær så mange features.

Nogen der har et godt bud på det med CPU / RAM ?

kdn
Avatar billede chalde Seniormester
13. november 2011 - 14:52 #1
Det er mest i forbindelse med hosting hvor ram og cpu for alvor vil spille ind.
I hjemmet til daglig brug er en j-serie glimrende og vil dække de flestes behov, hvilket vil dække over dit.
Men se evt: http://www.synology.com/products/compare_spec.php?lang=dan

Umiddelbart ville du kunne mærke mest forskel mellem J og + serierne ved thumbnailoprettelse i photostation. Men at betale den ekstra pris for denne proces er en smule overkill.

Personligt sidder jeg med en ældre 509+ med en noget kedeligere cpu, men den har aldrig været flaskehalsen til mit setup (1 server, 4 maskiner, 1 tv, 2 mobiler, 1 radio og lidt andet ad hoc).
Men det er jo yderst sjældent/aldrig at alle tilknyttede enheder vil køre max load.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
13. november 2011 - 15:07 #2
Hej Chalde

Lyder kanon, var ski'da også lidt ked af, at skulle op over 3-4000 for sådan en !!
Derfor kiggede jeg lidt på Netgearen - men er ikke i tvivl nu (-;

Smid et svar
Avatar billede chalde Seniormester
13. november 2011 - 15:22 #3
Bare behold point :)

Såfremt du investerer i en, så gør evt. brug af følgende sider. De giver gode vejledninger og information:
http://www.synology.com/tutorials/tutorials.php?lang=dan
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home
Avatar billede kdn1234 Praktikant
13. november 2011 - 15:46 #4
Hej

Det er nogle kanon link, du har smidt der.

Takker

Og jeg skal skisme da heller ikke ha de point !! (-:  haha
Avatar billede kdn1234 Praktikant
24. marts 2012 - 11:08 #5
Lukkes