Avatar billede fogtoo Nybegynder
11. november 2011 - 13:54 Der er 1 løsning

Skrifttype ikke tilgængelig i CS5.1 extended

Jeg har hentet og installeret følgende skrifttype:
Vibroecentric

Når jeg forsøger at redigere i teksten får jeg følgende advarsel:
"Følgende skrifttyper mangler til dette tekstlag:
Vibrocentric
Skrifttypeerstatning vil forekomme"

Det pudsige er dog at jeg bruger skrifttypen på mit skrivebord, samt at jeg kan bruge den i openoffice. Den virker med både italic, bold og bold italic uden problemer, men CS5.1 vil ikke være med.

Jeg har forsøgt at geninstallere skrifttyperne, hente nye og forsøgt at bruge gimp2, men intet hjalp.

Må vel hellere lige sige at det er en .psd fil jeg arbejder med, og jeg kan få fat i teksten, men den laver skrifttypen om til en anden.

Det skal siges at det ikke er mig der har lavet det originale billede, men har fået det af en anden, som har fortalt mig hvilke elementer jeg skal bruge, men jeg kan også se det ud fra fejlmeddelelsen.
Avatar billede fogtoo Nybegynder
18. november 2011 - 13:49 #1
Jeg ville egentligt bare lige lukke tråden. Men ville lige prøve igen og fik det til at virke.
Jeg går ud fra at der må være en eller anden form for uoverensstemmelse imellem forskellige skriftsprog, som gør at den samme skrifttype ikke nødvendigvis er den samme?
Jeg ledte igennem alle mine fonts og fandt til min overraskelse en font som hed Vibrocentric som gjorde at mit billede blev redigerbart med den pågældende skrifttype.
Jeg kan stadigvæk finde en "grået ud"* (dangelsk?) vibrocentric i bunden af mine skrifttyper som er ubrugbar.
Ville bare lige give et fornuftig svar med når jeg nu havde det.

*Fik lige at vide at "grået ud" nok hedder matteret på dansk :)