Avatar billede Npinv Nybegynder
06. november 2011 - 19:30 Der er 3 kommentarer

Problemer med en 2008 server.

Jeg har en pc med Small Business Server 2008 std.

Den kører i RAID 1, så der burde jo ligge det samme på begge diske. Den ene harddisk er helt død ifølge RAID controlleren, dog har jeg godt kunne få hivet data ud fra den. Den anden disk, viser RAID controlleren som værende god nok, men computeren "hænger" når man forsøger at starte maskinen op. Jeg har smidt en ny disk i, men det her ikke gjort nogen forskel.

Jeg tænker derfor at man måske kan re-installere windows, for at få den til at virke igen. Jeg har en key til den, men jeg har ikke noget installations medie. Kan man ikke bare hente det et sted, når man har en lovlig key? Det er en OEM version.
Avatar billede Npinv Nybegynder
06. november 2011 - 19:37 #1
Den stopper ved indlæsning af filen "crcdisk.dll"

Jeg vil klart foretrække ikke at skulle re-installere systemet. Er der nogen måde hvorpå man kan fikse denne fejl?
Avatar billede Npinv Nybegynder
06. november 2011 - 19:38 #2
retelse: crcdisk.sys
Avatar billede Npinv Nybegynder
06. november 2011 - 19:56 #3
Hvis jeg slår RAID fra, genstarter den når den kommer til crcdisk.sys. Jeg læste at det kunne være RAID driverne der mangler, men det giver ikke helt mening da maskinen jo har kørt tidligere.