Avatar billede sascha Nybegynder
09. januar 2000 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mail-undersøgelse

Er det muligt at undersøge ens mailserver for post, før man henter det.
Avatar billede mora Nybegynder
09. januar 2000 - 11:28 #1
Vil du vide om der er post, eller blot se emnerne? - det er muligt at bruge en pop3 reader eks. i PHP, denne kan som minimum vise hvem der har sendt mails, og emnet, så kan du selv hente dine mails.

~MORA~
Avatar billede [aa] Nybegynder
09. januar 2000 - 16:00 #2
Ja,

der findes mange metoder, en af dem er den ovenævnte, men det er jo ikke lige altid man har adgang til at "pille" ved mailserveren ..

Men da næsten alle mailservere understøtter pop er det som fod i hose (hvis man kan popsk's altså :)) ..

her er et eksempel:

telnet min.mailserver.dk 110
user pop3kontonavn
pass pop3password

så er du inde på serveren ..
så kan du skrive: list
for at få en liste over hvad ligger af mail på serveren .. så er det fx. top 1 1 for at 1 linie af besked nummer 1 .. eller noget i det dur  ..
en anden mulighed er retr 1 .. så får du mailen på skærmen (kan IKKE anbefales hvis der er attechments) ..

og til sidsts dele 1 sletter så mail nummer 1 .. man logger ud med quit ..

#Daniel.

Avatar billede mora Nybegynder
09. januar 2000 - 16:16 #3
Der er ikke brug for at pille ved mail serveren, du opretter dig som bruger af en websevice eks. www.dht.dk/webmail - her beder de om pop-server, username, og pass. derudover skal du oplyse dit navn(som kommer på alle udgående mails), og et password for web-mail systemet.

- Der er ikke brug for at pille ved mail-serveren, må vi få oplyst hvilken udbyder du benytter til mail?
Avatar billede [aa] Nybegynder
09. januar 2000 - 17:56 #4
jeg misforstod vist hvad du mente, troede du mente at instalere noget web snask på selve mail serveren, oupsi :) .. ej, så er din løsning jo lisså god .. borset fra at ens mail så kommer igennem et andet system (sagde nogen noia?) .. det jeg skrev er bare den jeg bruger og, syntes jeg, den hurtigste ..
Avatar billede mora Nybegynder
09. januar 2000 - 18:03 #5
Nej, den kommer ikke igennem et andet system?, der forespørges direkte gennem POP3.

Eneste risci er at du skal oplyse dit pass til den udbyder der har programmet for at kunne læse din post, og i princippet, er det muligt for dem herefter at læse DIN post :-{
Avatar billede [aa] Nybegynder
09. januar 2000 - 20:41 #6
det jeg mente var at din mail kom igennem deres webserver så de havde adgang til "cache" den eller lign .. også selv brugernavnet eller passwordet som du selv siger .. havde ikke ligt tænkt på det du sagde, men min hjerne virker heller ikke idag :)
Avatar billede jinxed Nybegynder
11. januar 2000 - 09:08 #7
http://www.eoffice.dk har en gratis service hvor man kan læse sine mails uden at kunne pop3 protokollen

Jinxed : ]
Avatar billede [aa] Nybegynder
11. januar 2000 - 09:12 #8
Ja, men så kommer ens brugernavn + password sikkert stadigvæk forbi eoffice.dk .. + ens mail bliver sikkert formateret på deres hjemmeside, alt i alt en sikkerhedrisiko ..
Avatar billede mora Nybegynder
11. januar 2000 - 09:47 #9
Worldonline har webmail til deres kunder.
eoffice er jo det samme som mit forslag om webmail?
Avatar billede jinxed Nybegynder
11. januar 2000 - 10:01 #10
[aa] << helt enig, kan heldigvis også selv pop3

mora << bruger den ikke selv, men det jeg har set til den har den været god.
Avatar billede [aa] Nybegynder
11. januar 2000 - 10:50 #11
jix: kan og kan hvad er der, 7 kommandoer ? :) ..