Avatar billede scivias Nybegynder
02. november 2011 - 12:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Registry Cleaners

Googler man Registry Cleaner kommer der masser af hits.
Jeg tænker bare på om det virkelig er nødvendigt at bruge dem overhovedet. Har selv brugt CCleaner tidligere, men egentlig ikke oplevet den store forandring i hastighed eller stabilitet. Snarere tværtimod: et par gange gik systemet ned og jeg undgik med nød og næppe totalcrash.
Nu sidder jeg med mit velfungerende windows 7 og overvejer om jeg ikke skulle lade være med at køre cleanere fremover.
Har nogen synspunkter på det? Gode erfaringer eller dårlige?
Mange hils Scivias
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2011 - 12:42 #1
det er nok ikke til at måle. men defragmentering af databasen er nok en god ide.
Avatar billede tiger_dk Mester
02. november 2011 - 13:10 #2
jeg har ikke oplevet problemer med CCleaner, tværimod !
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2011 - 13:23 #3
Som #2 Jeg har brugt Ccleaner på hundredevis af Pcér og har aldrig haft dårlige resultater.
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2011 - 13:27 #4
"Rengøringsopgaver" som f.eks. vedligeholdelse af regdatabase kan ikke stå alene, hvis man vil have en velkørende maskine, men Ccleaner giver dig mulighed for at køre mange af de andre.

Jeg brugte gennem mange år JV16 PowerTools men nu ligger Ccleaner på mine maskiner, og jeg har kun et par gange haft alvorlige problemer med dem, dvs. så alvorligt, at der skulle en geninstallation til. Jeg kan selvfølgelig ikke bevise det, men jeg er overbevist om, at fornuftig brug af en god regcleaner er medvirkende.

Når jeg siger "fornuftig", så betyder det selvfølgelig bl.a., at man ALTID laver en backup af regdatabasen, før man ændrer i den.

Og det gør du selvfølgelig også, ikke?  :-)
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2011 - 13:40 #5
Tilføjelse til #4.

Teksten kan måske misforstås, så jeg vil lige gøre det klart, at de "alvorlige problemer", jeg omtaler, aldrig skyldtes oprydning i regdatabasen.
02. november 2011 - 16:19 #6
JEG bruger også altid CCleaner; aldrig oplevet problemer!!!
Også til at Disable/Fjern diverse elementer i opstarten samt oprydning i gamle Systemgendannelsespunkter ... og meget mere ...

www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede scivias Nybegynder
18. november 2011 - 01:16 #7
LUKKER
18. november 2011 - 06:48 #8
Øhhh - nå ?
Avatar billede scivias Nybegynder
18. november 2011 - 12:55 #9
Kan godt se det egoistiske i at tildele sig selv points.
Eksperten stresser med mails om åbne spørgsmål, hvor jeg lissom fornemmer at nu forventes det at der skal lukkes.
Hva' gør man så når der ikke er svar i tråden og man vil lukke?
Mange hilsener
18. november 2011 - 13:10 #10
Avatar billede scivias Nybegynder
18. november 2011 - 13:26 #11
tak - jeg tager til efterretning