Avatar billede tx-p Nybegynder
02. november 2011 - 04:52 Der er 7 kommentarer

Opsætning af en webshop. Venlig sjæl som kan give deres bud på prisen/antal timer?

Hei alle eksperter

En kunde og jeg er kommet lidt op i diskussion om prisen af en ydelse, jeg har gjort for ham. Da vi ikke kan blive enig om prisen,  vil jeg meget gerne høre jeres bud på, hvor meget i ville tage for dette eller evt. antal timer? Bare et ca. bud. Ikke noget decideret præcist.

Takker for jeres hjælp og jeg beklager for denne ulejlighed.
Det er en del råstof.

Opgaver
1.    Oversætte siden så den er på dansk og engelsk.

2.    Lavet 2 gange logoer (NAVN1 senere til NAVN2 dog var/er det et simpelt logo)

3.    Indsætte NAVN1 (skifte kontaktmail (2 gange med NAVN1), titel på siden, i betingelser, i om os teksten osv.) og herefter skifte det hele ud til NAVN2

4.    Oprette mailkontoer med NAVN1, senere NAVN2 og så senere igen gøre det på den nye servere.

5.    Lavet 1 hjemmeside ikon

6.    5 flashbanner med opsætning til siden

7.    Lave fragtbanner + sætte det ind i designet

8.    Lave rabatbanner + sætte det ind i designet

9.    Lav kontakt os banner + sætte det ind i designet

10.    "Simpel nethandel", en rubrik med lidt tekst, som er indsat i sidemenuen.

11.    Betalingskort-logoer + sætte det ind i designet

12.    Sikkerheds-logoer + sætte det ind i designet

13.    Fjerne baggrund og så senere tilføje det igen

14.    Hardcode 7% brugerrabat (automatisk rabat til oprettet brugere)

15.    Hardcode gæstekøb

16.    Fjerne "powered by prestashop"

17.    Indsætte adresse, email, cvr-nr og tlf.nr. i bunden af siden samt i "om os", "betingelser" og i bagkontoret

18.    Senere fjerne tlf.nr. igen

19.    Tjekke og tilrette webshoppen igennem, så den overholder kriterierne for betalingsløsning

20.    Guide kunden igennem med onlinebetaling (hvilken betalingsløsning, udbyder, indløsningsaftale etc.)

21.    Opsætte betalingsløsningen

22.    Testkøre betalingsløsningen

23.    Tager backup af alt data på den gamle server og herefter at flytte alt data til den nye server

24.    Skifte kodeord, login-oplysning etc. i filerne, så systemet virkede på den nye server.

25.    Opsætte SSL på den nye server

26.    Optimere webshoppen så den kører hurtigere (Gået fra 6-7 sekunder til 2 sekunder på load ved 10mbit)

27.    Lave nyt dropdown-ikon til menupunkterne

28.    Fjerne producenter-blokken

29.    Fjerne tilbudsblokken

30.    Testkøre Prestashop v1.4x med det tidligere købte design

31.    Tilføjet 420+ kategorier (KATEGORI 1 -> Mærke -> Undermærke, hvor mærke og undermærke var de samme i omkring 7 menupunkter. Dog kun samme titel og billede - ikke samme ID. Og så er der 4 unikke kategorier med unikke underkategorier til hvert punkt)

32.    Tilføjet 630+ varer med billederedigering til omtrent 200 billeder (lave hvid baggrund og fjerne vandmærker). 400 billeder er selv søgt efter på google. Omtrent 75 billeder er givet, som ikke skulle redigeres, men bare uploades direkte til varen.
Selv skrevet søgeord til alle varer og en "kort beskrivelse" til 400 af dem.
Selvskreven beskrivelse til omtrent 200 af varerne og 200 beskrivelser var givet fra kunden.
Tilføje en "vis/luk"-knap i beskrivelse, hvor en tekst vil poppe frem omkring indpakningen.

33.    Senere opdater omkring 140 varer med deres lagerstatus

34.    Senere tilføje 75 "vis/luk"-knap til beskrivelser, hvor jeg på det tidspunkt endnu ikke havde fået besked på at tilføje sådan en funktion.

35.    Senere skulle omkring 160 varer deaktiveres/slettes, da de ikke skulle sælges i shoppen alligevel.

36.    Opsætte 4 domæner

37.    Arbejde på et domænenedbrud i 2 timer (Kunne have været gjort på 5 minutter, men det viste sig, at jeg havde fået de forkerte oplysninger)

38.    Opsætte fragt med pris pr. xxx gram. Senere slette dette og lave det om til fragt under og over XXX kroner

39.    Lave så der automatisk bliver sendt en mail til ejeren, når en ordre finder sted, når antallet af varer er ved at være udsolgt

40.    Mulighed for købere at tilmelde sig en bestemt vare for at få en mail, når varen er kommet på lager igen

41.    Opsætte handelsbetingelser, om os og fragtpriser/levering (priserne skulle senere opdateres, da fragtmetoden blev lavet om)

42.    Beskrive den sikre betaling på webshoppen

43.    Delvis tjekke mulighederne for anti-virus

44.    Tilføje adgangs-ip 10 gange

45.    Aktivere 1 dk-domæne

46.    Fremhæve 14 forskellige varer på forsiden
Avatar billede tx-p Nybegynder
02. november 2011 - 04:54 #1
Glemte at tilføje, at siden er lavet i Prestashop 1.3.7.
Den er ikke lavet til v1.4x, da designet ikke passer dertil. Derfor skulle bl.a. gæstekøb hardcodes.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. november 2011 - 05:35 #2
Hej tx-p,

Det er lidt svært :-) Men du har vel brugt 70-90 timer? Eller mere?

Afhængig af timeprisen koster det vel 20-30.000 kr.?
Avatar billede tx-p Nybegynder
02. november 2011 - 06:15 #3
Regnede også med den var lidt svær at give et bud på :)
Kan du prøve at komme med et bud på, hvor langt tid det ville tage for dig, at tilføje en vare?
- Finde billedet/billeder
- Uploade et eller flere billede
- Titel
- Beskrivelse
- Kort beskrivelse
- Keywords
- Afmærkere 3 kategorier
Avatar billede tx-p Nybegynder
02. november 2011 - 06:24 #4
Uden at tænke på billederedigeringen.
Avatar billede uap Nybegynder
02. november 2011 - 11:10 #5
Har du ikke på forhånd indgået en aftale med din kunde vedr. prisen? Enten en fast pris eller timepris evt. med et prisoverslag?
Avatar billede tx-p Nybegynder
02. november 2011 - 15:11 #6
Forholdsvis jo. Men han påstår, at en professionelt kan gøre det for 11.500 kr. Hvilket jeg mener, at det slet ikke kan lade sig gøre. Medmindre man tager sig meget meget ringe betalt i timelønnen
Avatar billede uap Nybegynder
02. november 2011 - 16:20 #7
Altså hvad andre kan lave det til er jo irrelevant ift. din opgave, så det kan han ikke rigtig bruge til noget. Man kan i princippet "altid" finde nogen der kan gøre tingene billigere eller dyrere for den sags skyld, men det er jo op til kunden at undersøge dette inden opgaven sættes i gang.

Hvis kunden ikke vil betale det aftalte, så har kunden selvfølgelig heller ingen ret til at bruge det, du har lavet. Det er selvfølgelig surt for dig, at du ingen penge får, for det arbejde du har udført, men så har du lært lidt på den hårde og kedelige måde, og det vil du kunne bruge ved fremtidige projekter. F.eks. ved at få lavet en ordentligt aftale, som kunden godkender og evt. dele en større opgave op i små bidder, som så bliver betalt løbende.

Men jeg håber selvfølgelig det løser sig, så du får løn for dit arbejde.