Avatar billede mortensh Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Smart Card Authentification i Active Directory

Hej Eksperter,
Jeg har svært ved at finde nogle gode resourcer til at indføre smart card authentification til login i et moderne (windows 7, MS server 2k8) MS miljø med active directory understøttelse.
Er der nogen som har erfaring med dette i forhold til brug af Mifare kort som ikke har nogen kontakt-chip men fungerer vha RFID teknologi?
Vi står for at indføre bygnings adgangskontrol via disse kort og ville gerne bruge dem til computer login også. Det er oplagt at et kort kan kobles op mod en specifik AD bruger så der ikke skal kodes password og brugernavn på selve kortet eller lignende.
Nogle software leverandører, brugbare artikler, gerne engelsk eller dansk vil være værdsat.

Mvh Morten
Avatar billede Trainee Nybegynder
03. januar 2012 - 14:04 #1
Jeg kigger lige med her..
Avatar billede mortensh Nybegynder
04. januar 2012 - 10:25 #2
Så kan det være jeg selv skal lukke den.
Efter lang tids søgning fandt jeg ét, og kun ét produkt der opfyldte vores krav.
Det drejer sig om HID's Navigo Server.
http://www.hidglobal.com/technology.php?tech_cat=24&subcat_id=22

Produktet kører på en AD server, og understøtter stort set alle slags adgangskort, Mifare, Prox/iClass, mm.
Dvs det fungerer både med kort der har chip, og kort der har RFID.
En webportal bruges til at administrere systemet, hvor man kan sætte en bruger op til at kunne bruge card-access, så skal denne bruger logge ind i Windows på en maskine med en kortlæser der understøtter det kort han har, gå ind på webportalen, hvorefter han aktiverer sit kort.
Herefter kan man enten logge ind med kort eller med user/pass som sædvanligt.
Skifter man password i windows, vil systemet ved næste login med kort sige 'du har skiftet password, indtast dit nye', hvorefter den glidningsfrit logger ind. Bruger man mifare kort vil der ikke blive lagret brugernavn & password på selve kortet, hvilket er en vigtig feature.
Bruger man et kort med chip i understøtter programmet langt mere, såsom digital signatur på filer, og meget andet.
Vi har valgt en billig løsning med mifare kort til ca. 10-15kr stykket.

Softwaren har en trial hvor man frit kan prøve det i 3 måneder, men det kræver en kortlæser og nogle kort at teste med.

Selve softwaren er gratis, når man beslutter sig for at bruge det, men der er en per-bruger fee på omkring 12 euro.

Det fungerer med credits, således at et aktivt kort = 1 credit, deaktiveres kortet kan man altså bruge den credit på et andet kort.

Alt i alt en god oplevelse, og efter at have prøvet trialen java script:%20void(0);købte vi licenser til et pilot projekt med omkring 20 mennesker.