Avatar billede chris0905 Nybegynder
26. oktober 2011 - 21:39 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Min drop down menu virke ikke i IE9

Hey!

Jeg har en side med en dropdown menu, men nu er jeg stødt ind i et problem... Den vises ikke i Internet Explorer 9... -og KUN 9'eren... den vil gerne i 6 - 7 & 8...
-og den virker i alle andre browsere...

Den er bygget i CSS med ul, li, ul...

er der nogen der kan forklare mig hvorfor dette sker...

Mvh

Christoffer
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. oktober 2011 - 21:52 #1
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
2) Regler for brug af Eksperten.dk
1) Det er ikke tilladt at:
citat
11) oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

og se så om der ikke er en vis lighed mellem dette og disse: http://www.eksperten.dk/spm/949740 og http://www.eksperten.dk/spm/949902

luk dubletterne

ref http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/chris0905 de 2 nederste kan du vist også godt lukke
Avatar billede thesnoop Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:12 #2
Bla bla ovenstående..!

- Kan du indsætte koderne her for både HTML'en og CSS'en ?
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 22:23 #3
Det er aldeles ikke "bla bla"!! Som medlem i over 2 år burde man kende reglerne!

Nå men ja smid et link til din side og/eller post koderne her.

Du kan også køre den side gennem W3Cs validator: http://validator.w3.org/
Avatar billede chris0905 Nybegynder
26. oktober 2011 - 22:34 #4
ronols; tak for at gøre mig opmærksom på der. Så er der ikke andre spørgsmål... Så lad os rette fokus på det problem som jeg har ret så svært ved at få løst...

<style type="text/css" media="screen">
body {
behavior: url(csshover.htc);
font-size: 100%;
}

ul {type: block;}

div#menu ul ul,
div#menu ul li:hover ul ul,
div#menu ul ul li:hover ul ul
{display: none;}

div#menu ul li:hover ul,
div#menu ul ul li:hover ul,
div#menu ul ul ul li:hover ul
{display: block;}

#menu{
margin-left: 0%;
margin-top: 30px;
padding-top: 0px;
padding-bottum: 0px;
width: 100%;
min-height: 1.5em;
color: white;
text-align: center;
background-color: black; }

#menu a {
color: white;
font-weight: bold;
text-decoration: none; }

#menu link{
margin-left: 5px;
}

#nav, #nav ul{
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin:0;
padding:0;
list-style-type:none;
list-style-position:outside;
position:relative;
line-height:1.5em;
}

#nav a{
display:block;
padding:0px 5px;
border:0px solid #000000;
color:#fff;
text-decoration:none;
background-color:#000;
}

#nav a:hover{
background-color:#fff;
color:#000;
}

#nav li{
float:left;
position:relative;
}

#nav ul {
position:absolute;
display:none;
width:12em;
top:1.5em;
}

#nav li ul a{
width:12em;
height:auto;
float:left;
}

#nav ul ul{
top:auto;
}

#nav li ul ul {
left:12em;
margin:0px 0 0 10px;
}

#nav li:hover ul ul, #nav li:hover ul ul ul, #nav li:hover ul ul ul ul{
display:none;
}
#nav li:hover ul, #nav li li:hover ul, #nav li li li:hover ul, #nav li li li li:hover ul{
display:block;

</style>

<div id=menu>
<div id=menu_links>
<ul id="nav">
<li><a href="?p=index">Profil</a></li>

<li><a href="#">Ledige lejem&aring;l</a>
    <ul>
        <?php
$siderquery1 = mysql_query("SELECT * FROM lejemaal WHERE kategori = 'privat' or kategori = 'erhverv' ORDER BY id ASC")or die(mysql_error());
    while($sidedata1 = mysql_fetch_assoc($siderquery1))
    {
    print "<a href=\"?bolig=".$sidedata1[url]."\">".$sidedata1[adress]."</a>";
    }
    $count1 = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM lejemaal WHERE kategori = 'privat' or kategori = 'erhverv'"),0);
    if($count1 < 1)
    {
    print "<a href=#>Ingen ledige lejem&aring;l pt.!</a>";
    }
?>
    </ul>
</li>

<li><a href="#">Til salg</a>
    <ul>

<?php
$siderquery2 = mysql_query("SELECT * FROM lejemaal WHERE kategori = 'salg' ORDER BY id ASC") or die(mysql_error());
while($sidedata2 = mysql_fetch_assoc($siderquery2))
{
  print "<li><a href=\"?bolig=".$sidedata2[url]."\">".$sidedata2[adress]."</a></li>";
}
$count2 = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM lejemaal WHERE kategori = 'salg'"),0);
    if($count2 < 1)
    {
    print "<a href=#>Ingen ejendomme til salg pt.!</a>";
    }
?>

    </ul>
</li>

<li><a href="#">Portef&oslash;lje</a>
    <ul>

<?php
$pquery = mysql_query("SELECT * FROM lejemaal ORDER BY id ASC") or die(mysql_error());
while($portefolje = mysql_fetch_assoc($pquery))
{
  print "<li><a href=\"?bolig=".$portefolje[url]."\">".$portefolje[adress]."</a></li>";
}
?>

    </ul>
</li>

<li><a href="?p=kontakt">Kontakt</a></li>

</ul>

</div>

Håber I kan finde hoved og hale i det...
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
27. oktober 2011 - 03:28 #5
Har testet det af, og det virker fint hos mig. Nu har du ikke givet os koden for hele din side, men vil skyde på at du enten ikke har defineret en DOCTYPE eller også er den du har brugt, ikke gyldig.

IE er kendt for at være meget følsom, hvad det angår.

Jeg testede det af med HTML5's DOCTYPE:

<!DOCTYPE html>

Og der var, som sagt, ingen problemer.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. oktober 2011 - 11:54 #6
jeg har nu sat en doctype... har aldrig brugt det før, og har aldrig haft problemer...

har brugt denne:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

er det rigtigt???
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:07 #7
et link vil måske hjælpe mere...

http://mvm-ejendomme.dk/index-snoopy.php

men min menu ligger i:

http://mvm-ejendomme.dk/links.php
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
27. oktober 2011 - 12:31 #8
DOCTYPE skal stå øverst

en view source på din side

<head>
<script type="text/javascript">
......
</script>
</head>
<!DOCTYPE html>
<html>
....

structuren på en side er:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title></title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    </script>
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
27. oktober 2011 - 12:42 #9
linket jeg så på var selvføgelig http://mvm-ejendomme.dk/index-snoopy.php
hvis menuen er en du includerer, skal der ikke stå doktype mv i http://mvm-ejendomme.dk/links.php, da hele document opsætningen sker i hoved documentet.

prøv i øvrigt at validerer din side http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmvm-ejendomme.dk%2Findex-snoopy.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

hvis en side skal visses og opfører sig ens i diverse browsere skal siden være valid.
når en side først er valid kan man tage højde for diverse browsere særheder
Avatar billede pstidsen Novice
27. oktober 2011 - 16:42 #10
ronols: Kan gamle browsere godt forstå det hvis man bruger HTML5 doctype? Kan de kun forstå (X)HTML 4(.01) tags?
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
27. oktober 2011 - 17:23 #11
har aldrig brugt det før

Og i kalder jer selv for eksperter inden for hjemmesider? Nice to know. Så må vi andre jo være legender eller guruer, lol.

Kan gamle browsere godt forstå det hvis man bruger HTML5 doctype? Kan de kun forstå (X)HTML 4(.01) tags?

Nu ved jeg godt du spurgte Ronols, men svarer dig alligevel. Du kan sagtens gå over til det helt simple HTML5 DOCTYPE.

Hvis browserversionerne stadigvæk officielt er understøttet af producenten, så vil de have opdateret den, så den forstår det. Og hvis den ikke er understøttet, bør du heller ikke gøre det.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
08. november 2011 - 20:26 #12
pstidsen, DeeDawg og ronols synes jeg har været dem der gav svarene på mit problem; manglende doctype og så skulle den igennem i validator... smid svar!
Avatar billede pstidsen Novice
08. november 2011 - 20:41 #13
Her.

HUSK at vente på de andre svar :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2011 - 20:44 #14
svar
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
11. november 2011 - 00:56 #15
:)