Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
25. oktober 2011 - 11:18 Der er 3 kommentarer

Ny computer.

Hey folkens.
Jeg står og skal bruge en ny computer, men er lidt clueless på det punkt.
Computeren skal kunne køre nogen high-end spil, såsom World of Warcraft og Starcraft II, men jeg forventer ikke at de skal kunne spilles med ultra grafik. Det skal være en laptop, da jeg også skal bruge den til studiet, så den skal kunne tages med.

Håber at der sidder nogen derude, som kan give mig nogen ideér.
Og selvfølgelig skal den være så billig som overhovedet muligt, men også en ordentlig en af slagsen.
Avatar billede kim1a Ekspert
25. oktober 2011 - 11:59 #1
Alt om data har nogle tests, så blandt andet på en bærbar til omkring 11000 kr der kunne det du efterlyser.

http://www.altomdata.dk/related/Bærbar%20computer

Af egen begrænsede erfaring vil jeg påpege at det er dumt at købe alt for meget state-of-the-art i en bærbar, da elementerne bliver for varme og computeren slukker under brug. Har nu to gange måtte sande at mine over 10.000 kr bærbare allligevel ikke kunne hvad jeg forventede.

Men skal du have mere specifik hjælp bør du nok angive hvad prisklasse du leder i. EDBpriser synes jeg iøvrigt er god til at skabe overblik, så begynd at skabe dig nogle kriterier. Sidst jeg købte endte jeg med en Acer til 6000 kr, mine krav var primært lang batteritid og så lidt gaming - her viste det sig at f.eks. Civ5 kører glimrende, men jeg tvivler på at Battlefield 3 ville kunne køre synderlig godt. De to spil du nævner er vistnok mere over i Civ varianten så vidt jeg er orienteret.
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2011 - 12:49 #2
Vi anbefale denne Asus.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5579986

Den har En I7 Quad core cpu på 2,2Ghz og i boost 3,1Ghz, har 8Gb ram installeret, kan have 16gb ram installeret total, Fuld HD skærm, 750Gb harddisk installeret (dog ikke en SSD) samt den har et godt gamer grafikkort installeret.

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0.html
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:12 #3
Er det ik lidt overkill med en computer til 10 kilo når den skal bruges til SC II, men ikke i højeste grafik? Tjek lige system req til spillet:http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&articleId=26242 (WOW's system reqs er IKKE højere!)