Avatar billede fejl-er-der-nok-af Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:24 Der er 6 kommentarer

Batteri- og lydproblemer

Hej

Jeg har en MSI fx 600. En dag stoppede mit batteri med at kunne oplades. Når jeg sætter strømkablet til viser den kort at den oplader, dog uden det sker og så venter den tilbage til 0% uden opladning. Hvad kan skyldes dette og hvordan kan jeg løse problemet?

Mit andet problem er at jeg kun har lyd i min højre side af mit headset. Jeg har lige købt nyt headset fra Razor så det er altså ikke problemet. Sætter jeg nogle højtalere til sker det samme og der kommer kun lyd fra højre del. Hvad kan problemet være og hvordan løser jeg det?

Mit computer er lige under 1 år gammel.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. oktober 2011 - 10:41 #1
Nu ville det være en god idé hvis du huskede at oplyse hvilket styresytem du kører.
Windows XP, Vista, 7, Linux
Men eftersom du siger at den er under et år gammelt, så må jeg antage at du kører windows 7.
Prøv at gå ind i Kontrolpanel > Hardware og Lyd > Lyd. Herunder dobbeltklikker du på Speakers and headphones og vælger fanen niveauer og trykker på balance. en god idé er at skrue helt op for lyden, og så sørge for at begge slidere står på 100
Avatar billede fejl-er-der-nok-af Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:55 #2
Har jeg tjekket og lyden burde spille fra begge speakers. Har siden opdaget at hvis mit grønne stick, altså dem til lyd-ind, til lyden i hørebøfferne sidder "næsten" helt inde er der lyd i begge sider, den er dog slet ikke optimal og noget lavere end den burde.

Ja det er Windows 7 jeg kører :)
Avatar billede KHHP Juniormester
25. oktober 2011 - 11:55 #3
Du siger at den er under 1 år gammel. Prøv at kontakte producentens kundeservice, fordi det lyder lidt som en hardware fejl.
Du kan i første omgang dog prøve at gå ind på producentens hjemmeside og opdatere alle drivere til din pc.
Avatar billede fejl-er-der-nok-af Nybegynder
25. oktober 2011 - 12:03 #4
Har haft slettet driverne til mit lydkort og geninstalleret de nyeste. Har prøvet at skrive til MSI support, men uden held (de svarer slet ikke), så håbede derfor på ekspert-hjælp her :) - Er der noget jeg kan gøre? og er der evt. en der har erfaring med MSI og deres supportservice?
Avatar billede KHHP Juniormester
25. oktober 2011 - 12:53 #5
Nu skal du huske på at der sagtens kan gå en uges tid før kundeservice svarer.
Nu har jeg selv godt nok en HP computer, og her kan der sagtens gå 3 dage før de svarer, også selvom jeg besvarer deres tilbagemelding få sekunder efter jeg har modtaget den.
Har da også oplevet en gang hvor der gik 2 uger før jeg hørte noget fra dem.
Tror du skal give dem lidt tid til at svare, med mindre du selvfølgelig har skrevet til dem for over en måned siden.
Avatar billede fejl-er-der-nok-af Nybegynder
25. oktober 2011 - 13:06 #6
Der er gået ca. en uge.

Okay, tak så, vil give dem noget mere tid :)
Men post endelig stadig hvis i har ideer eller ved hvordan man løser mine problemer :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester