Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 10:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Table td width opfører sig ikke ok!?!

Hej jeg er ved at kværke iexplore.

Jeg er ved at lave en template til Joomla med en topbar og der skal være en dropdown.

Jeg bygger top baren i et table med lidt css og html men nu har 2 af mine <td> besuttet sig for at det med at sætte breden til mindre end 50 px ikke er ok.
Det er kun i Explore det er et problem i Fire fox og Google Crome er det ok....

Er der nogle der kan hjælpe??

Mit udkast kan ses her: http://stakroge.pindbo.net
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 10:58 #1
Her er mit css

.TopBar_Div {
    width: 800px;
    margin: auto;
}

.TopBar_Table {
    width: 100%;
}

.TopBar_MidTop {
    height: 137px;
    font-size: 50px;
    text-align: center;
    font-weight: bolder;
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/TopBar_MidTop.png');
}

.TopBar_MidBot {
    height: 40px;
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/TopBar_MidBot.png');
}

.TopBar_Menu_Hole_Left {
    width: 25px;
}

.TopBar_Menu_Hole {
    height: 40px;
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/TopBar_Menu_Mid.png');
}

.TopBar_Menu_Hole_Right {
    width: 24px;
}

.TopBar_Drop_A {
    width: 150px;
}

.TopBar_Menu_TopMid {
    height: 8px;
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/Menu_Content_Top_Mid.png');
}

.TopBar_Menu_Left {
    width: 1px;
    background-color: #AFAF9D;
}

.TopBar_Menu_Table {
    width: 100%;
}

.TopBar_Menu_Content {
    background-color: #EAEAEA;
}

.TopBar_Menu_Right {
    width: 6px;
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/Menu_Content_Top_Right-32.png');
}

.TopBar_Menu_Bot {
    background-image: url('/templates/sandet-stakroge/images/Menu_Mid.png');
}
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2011 - 10:58 #2
i tabellen har du 7 td'er i første og anden række, men der er kun 5 i tredie række.
Og btw - IE9 fejler ikke - det er kun IE8 og evt tidligere.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2011 - 11:01 #3
det er måske ikke forkaret helt - det jeg ville forsøge var at fjerne de 2 rowspan=2 i række 2, og så har to tomme td'er i række 3.
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 11:13 #4
Øv det var ikke nok kan stadig ikke sætte breden på de 2 td'er.
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 11:15 #5
Det er jo ikke alle der her IE9
Jeg syntes bare jeg har lavet langt mere komplekse tables uden problemer.
Må være en lille ting der er glemt eller overset.
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 11:26 #6
Til dem der ikke kan se fejlen:

http://www.pindbo.net/fejl.jpg
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:00 #7
Øh, hvis jeg laver 2 huller til drop down så viser den det fint
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:21 #8
hø er der en der har en logisk forklaring på at det virker med 2 huller og ikke med et?
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 18:35 #9
<ole>

Du bruger tabeller til noget, tabeller aldig nogensinde har været beregnet til. Brug i stedet elementer, der er beregnet til generel layout  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 20:25 #10
Hej, jeg kunne godt bruge et lille hello world eksempel på hvilke elementer der vil kunne stille det op som jeg vil have?

Har du et godt sted at lære om dette?

Jeg har lavet layout med tables de sidste 10 år måske på tide at lære noget nyt :D

Prøvede lige at save til html fra ImageReady CS2 den bruger stadig tables, er de også bagefter?
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 21:14 #11
5.5 er dagens version af Adobes CS-pakke - og ImageReady er helt udgået - så det kan man godt kalde lidt outdated. Derudover har man aldrig kunnet bruge Photoshop/ImageReady's slicing og opstilling i HTML til noget seriøst.

Jeg har ikke et lille hello world eksempel. Webkode har udviklet sig eksplosivt over de seneste 10-15 år og er blevet et fag på linje med andre fag.

Man kan enten lære det ved at tage en uddannelse, eller man kan lære det selv - ligesom du kan lære at revidere regnskaber ved at tage en uddannelse eller ved at bruge bunker af tid på selvstudier  =)

Opgaven er at lære, hvordan HTML virker, og hvordan det spiller sammen med CSS
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 21:30 #12
.
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 21:58 #13
Herregud, hvor ynkeligt!
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 22:42 #14
Heeh ynkeligt?

Jeg fik jo ikke et svar men en hammer i hoved over jeg er lidt nuubi og bruger et gammet sys.

Jeg har smidt det ud jeg havde lavet og påbegynt noget nyt ikke forde det går som jeg vil men man skal vel lige have tid til at læse op på det. Og lege med det...

Så hvordan havde du ellers forventet det skulle være?
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 23:00 #15
Du får absolut ingen hammer i hovedet! Jeg tillader mig at sige tingene, som de er. Programmet er bedaget - og det har aldrig kunnet opstille god eller valid HTML. Desuden har det proppet koden med ligegyldige ensfarvede og/eller transparente billeder.

Det har jo intet somhelst med din person at gøre.

Naturligvis skal du have (masser af) tid til at læse op på det og lege med det. Det er jo præcis det, der er min pointe  =)

Du stiller et spørgsmål og får et tydeligt, klart og seriøst svar. Det vælger du så at tage personligt og blive pigesur. Ja, det opfatter jeg som ynkeligt.

Hvordan havde du ellers forventet, det skulle være?
Avatar billede the_nest Nybegynder
24. oktober 2011 - 00:07 #16
Du har jo ret, jeg har ikke lavet noget seriøst i mange år, og har bøvlet med denne simple table i det meste af idag og blev nok lidt pige sur over noget jeg entlig godt ved, sorry. Vil gerne gøre min hanling om, men hved ikke om det er muligt.

Jeg har aldrig brugt et table fra imageready men bruger det blot til at skære de dele ud af et layout jeg skal bruge.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 00:32 #17
No sweat! Du har fået en PB. Send mig en png af det, du ønsker - så sender jeg dig en hurtig zip med billeder og kode. Måske ikke helt færdigt, men så du kan finde ud resten selv