Avatar billede gulerodden Nybegynder
22. oktober 2011 - 02:45 Der er 7 kommentarer

Grafikkort, processer og motherboard... i be confused.

halløjsa, her er endnu et spørgsmål om grafikkort, og processer...og motherboard spørgsmål

nr. 1: en kammerat og jeg så på Radeon hd 5830 idag, og vi ville høre om det var pengene værd eller der var et andet kort der var bedre til gaming / prisen? helst mellem 1000-1500

nr. 2: vi sad også og kiggede på nogle processerer og ville høre om i7 processer til igen brug af gaming, hvad der er bedst der til prisen?. igen prislejet 1000-1500. vi fik fremvist en processer til 2300 som var i7 på 3,4 ghz, er dette godt ? og samtidig, hvad motherboard skal vi kigge efter for at kunne bruge det?...jeg har lige pt. et MSI p55-cd53 (MS7586) (CPU1), kan det bruges med eller skal det opdateres ?

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Wally73 Mester
22. oktober 2011 - 09:00 #1
Det er lidt svært at snakke udelukkende om CPU eller grafikkort.
Det er den samlede hardware der giver ydelsen og ved at dele tingene op risikerer du at få en meget god CPU og et dårligt graikkort, der ikke kan følge med eller omvendt.

Smid din nuværende hardware op og sig hvor meget du tænker på at ofre, så kan folk lettere afstemme delene i forhold til hinanden.

Smid også gerne en liste over hvilke spil du spiller og har tænkt dig at spille i fremtiden.
Der er forskel på hvordan spil er programmeret og hvilke hardware dele de udnytter.
Avatar billede gulerodden Nybegynder
22. oktober 2011 - 17:03 #2
http://img26.imageshack.us/img26/8817/stuffipc.png

hmm omkring 4000 i alt kan jeg bruge på det:)

jeg overvejer at spille gw2 og en det nye i oblivion sagaen.

andre fps spil hvis jeg finder dem sjove, jeg har ikke rigtigt nogen decideret jeg venter på udover gw2 :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 17:50 #3
du kan købe et gigabite radeon 6870 1GB til en 1300-1400 kr ved dustin. det er måske også lidt billigere. og det virker kanon det kort, har selv haft det, har desværre solgt det og har selv lige købt nyt bundkort, processer og grafikkort. desværre køre det ikke som jeg vil have det til. så se dig godt for når du skal købe tingene.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. oktober 2011 - 20:46 #4
HD 6870 er absolut er topklasse kort, køb evt. 2 stk. i CFX og det vil kunne køre størstedelen af spil på markedet.
Avatar billede gulerodden Nybegynder
24. oktober 2011 - 09:45 #5
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5337637

har fundet dette kort. det er godt nok ikke 1gb men derimod 2gb...er det bedre eller dårligere ? og sidder jeg og kigger på det rigtige eller noget forkert ?:)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 19:10 #6
det er billigt for det grafikkort. det er et XFX så det er et rigtig fint kort. det synes jeg sagtens at du kan købe. og med processer der har jeg selv en AMD phenom 2 X6 3.3 ghz, og den har jeg givet 1300 kr for. så skal du så have et bundkort med AM3 socket. men den er kun kompetibel med 1066 mhz ram og 1333 mhz ram. men du får til gengæld en fin billig processer, der dog nok ikke er helt på højde med nogle af de store i7. men de koster så også en del mere.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. oktober 2011 - 02:31 #7
#5 Så vidt jeg ved så kommer ram mængden først til at gøre en forskel hvis du køre dual-monitor setups (men jeg er dog ikke sikker på dette).

Men ellers er det et rigtigt fint kort til en yderst retfærdige pris, så kan du evt. købe et til senere og køre med 2 stk. i CFX som foreslået i #4. Bare husk at der skal være luft mellem kortene, så de har nemmere ved at skilde sig af med varmen.