Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. oktober 2011 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af router

Jeg skal ud og købe mig en router, så jeg kan få trådløst internet i huset.
Men når jeg kigger på installations videoerne på youtube, ser det ud til at folk også har et modem??

Jeg har kun et stik (ligesom dette: http://www.renek.dk/media/catalog/product/cache/1/image/bb63b462ce103ae2ac8f0e353458747b/i/m/img_2194_fileminimizer_.jpg)

Kan man godt koble en router direkte til, eller skal jeg også have et modem?

Eller skal man bare købe en bestemt router?

Sorry for noob spørgsmål, men fatter det ikke helt :)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:27 #1
du kan godt sætte den til væggen. og så på nettet. kræver bare du sætter den rigtigt op. hvad router har du købt?
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:45 #2
Tak for dit svar :)

"Jeg skal ud og købe mig en router" - jeg har ikke købt en endnu. Vil være sikker på jeg køber en rigtig.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:55 #3
arh okay.
Avatar billede Wally73 Mester
17. oktober 2011 - 12:39 #4
Du kan MÅSKE koble den direkte til.
Det kommer an på hvad for en type forbindelse din internetudbyder leverer, så spørg lige dem først.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
17. oktober 2011 - 12:42 #5
hvis man ikk kan koble den lige til så får man udleveret et modem eller lign. når du bestiller. andet har jeg ALDRIG hørt om. og kender så heller ikk nogen hvor man ikk kan sætte router til i væggen og så sætte den op (kan være svært)
Avatar billede Exposeed Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:06 #6
Tak for alle jeres svar - tror jeg smutter ned til elgiganten og siger jeg skal have en der kan sættes direkte til vægen, i stedet for at købe en online.
Avatar billede Wally73 Mester
17. oktober 2011 - 20:40 #7
Modemmet kan sagtens være indbygget i routeren, hvorved de så f.eks. typisk kaldes ADSL-routere.
Disse routere kan så ikke tage en PoE-forbindelse.

Spørgsmålet som vi nok burde stille er:
Hvor er den gamle router og hvorfor benyttes denne ikke stadigvæk?
Avatar billede Exposeed Nybegynder
18. oktober 2011 - 11:04 #8
Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, så der er ingen gammel router..

Vi står lidt i en nødsituation, og skal have internet til mimimum 2 computere! Er der andre muligheder? Det er ligemeget om det er med kabel eller trådløst.

Håber nogen kender en god løsning.