Avatar billede Rauff Juniormester
11. oktober 2011 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Explorer 9 åbner som standard 2 faneblade ved opstrat

Hej

Har lige købt en ny PC'er hvor explorer 9 er installeret.
Men når jeg åbner Explorer åbner den automatisk 2 faneblade.
1 faneblad er den jeg angiver under Internetindstillinger => startside (og der er KUN en linje)
2 faneblad er http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/products/ie-9/welcome-upgrade2 (altså Microsofts "hils på din nye browser" side.

Hvordan får jeg den til at s´tarte op med KUN faneblad 1 - altså den jeg selv vælger ?

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2011 - 20:36 #1
Prøv at klikke på Få mere at vide om ændringer af disse...... i venstre side på linket du lagde.

Derefter klik på Ja under spørgsmålet: Var disse oplysninger nyttige?

Så tror jeg den stopper med at dukke op.......
Avatar billede Rauff Juniormester
11. oktober 2011 - 20:39 #2
Det hjælper desværre ikke :-(  - den starter stadig 2 faneblade ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2011 - 20:48 #3
Klik på tandhjulet i øverste højre hjørne, vælg internetindstillinger, fanebladet generelt.
Under startside så marker den der ikke længere skal starte og tryk delete.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2011 - 20:50 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2011 - 20:50 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2011 - 20:50 #6
#4 hæhæ :)
Avatar billede Rauff Juniormester
11. oktober 2011 - 21:34 #7
har lige prøvet #24 det så lovende ud, men det virker desværre ikke.

Kan se at #29 heller ikke fik løst problemet :-(

Andre forslag ?
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2011 - 21:42 #8
Et langskud: Højreklik på IE ikonet -> Kør som administrator
Gennemfør #24
Aner ikke om det vil hjælpe.....
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 00:23 #9
Nu kender jeg ikke IE9, da jeg kører xp og ikke har muligheden for at køre den. Men i IE8 i internetindstillingerne-generelt-indstillinger for faner, der har jeg en boks der hedder "Åbn kun den første startside når Explorer starter".
Har du en tilsvarende, kunne du jo prøve at aktivere den og se om det ændrer noget.
Avatar billede Rauff Juniormester
12. oktober 2011 - 12:50 #10
Vejmand: Det hjælp desværre ikke
220661: DET HJALP nu starter den kun første faneblad - mange tak. Det er dog mærkeligt at man ikke kan stoppe Microsofts reklame fis på anden måde.
Gider du lige smide et svar så jeg kan give dig point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 17:29 #11
svar