Avatar billede Know_nothing Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:07 Der er 6 kommentarer

IT kabler

Mine unger er tilkoblet internettet via min router. Deres kabler (ca 15 - 20 meter) er trukket over et støvet loft. Nu har begge imidlertid ødelagt deres kabler
- det ene sikkert en løs forbindelse ved stikket (kablet duer slet ikke)
- og den anden har brækket "snippen" så kablet oftest falder ud.

Mit spørgsmål går nu på, om man kan reparere kabler eller man SKAL købe (og trække) nye kabler.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2011 - 12:11 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2011 - 12:13 #3
du må selv kopiere teksten til browser
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:20 #4
Her er de links som claes57 poster.

Stikket:
www.kortlink.dk/avxperten/9rdk

Værktøjet:
www.kortlink.dk/avxperten/9rdm

Og her er et link til hvordan ledningerne skal sidde, husk at vælge den samme i hver ende:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/farvekode_rj45.php

Det kommer lidt an på hvor tykt eller tyndt kablet er, hvis det er et tykt et kan det godt være lidt svært at få alle på den rigtig plads i stikket. I hvert fald hvis det er første gang du prøver det :)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2011 - 12:32 #5
jeg har tilføjet kortlink til min bogmærkelinje, så hvis jeg husker det, så vil det være på plads fremover.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. oktober 2011 - 12:42 #6
Købte forleden et "netværksmodul" til el-nettet og min knægts X-BOX, så jeg slap for at have en ledning trukket gennem hele huset. Og jeg må nok sige at jeg blev positivt overrasket. Det løser jo ikke lige dit problem, men er måske en alternativ løsning ;o)

Nu er dette i Sverige da jeg bor der, men findes også i DK:

kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=98554&path=97000000,208000000,229000000,230000000 (copy/paste)