Avatar billede Laikaluna Nybegynder
10. oktober 2011 - 09:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Træk og slip celler

Hej.

Jeg sidder lidt fast, og håber på hjælp:
Er det muligt at lave et ark, hvor cellerne kan flyttes med træk/slip f.eks som der var en der spurgte andetsteds på siden: Lidt ligesom en fodboldlodtrækning:
Efterhånden som navnene bliver udtrukket ville jeg gerne have, at man kunne trække dem hen til det sted på præsentationen hvor holdets navn står.
Jeg tænker lidt på en form for budget, hvor jeg kan tage fat i de enkelt poster, og rykke dem andet steds hen på arket, hvor de så skal indgå i nye kolonner og nye regneregler? Kan man det, og i givet fald hvordan?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2011 - 10:35 #1
Hvis vi forestiller os du skriver det første udtrukne hold i A1, kan du så ikke bare skrive =A1 der hvor du vil have holdet?
Holdet bliver selvfølgelig ikke slette fra A1 på den måde.....
Avatar billede Laikaluna Nybegynder
10. oktober 2011 - 10:47 #2
Jo, det kunne jeg i princippet godt. Men arket skal bruges til budgetlægning, hvor det kunne være smart, bare at kunne trække rundt på opgaverne, således at man ikke behøver listen. (i dette tilfælde A1-A2 osv.)
Der skal lægges 250 forskellige opgaver ind, og derfor tænkte jeg, at det kunne være nemt hvis man istedet bare kan trække tallet, til en ny gruppe. Det ville også gøre det nemmere for dem, der ikke føler sig trygge i excel. Men tanken er ok.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2011 - 10:56 #3
Der er jo også:
Højreklik -> Klip
Højreklik -> Sæt ind
Avatar billede Laikaluna Nybegynder
10. oktober 2011 - 11:08 #4
Ved jeg godt ;-)

Spørgsmålet er, om der er en mulighed for, at jeg kan trække værdien direkte.
Avatar billede E-Gon Nybegynder
10. oktober 2011 - 11:49 #5
Du kan markere det felt du vil flytte og så gå op i kanten så du får en pil i fire retninger hvis du så holder musetasten nede kan du flytte den derhen hvor du vil
Avatar billede Laikaluna Nybegynder
10. oktober 2011 - 12:25 #6
E-Gon.
så simpelt kan det gøres, den kendte jeg ikke. Tak for svar, det var lige hvad jeg skulle bruge.
Avatar billede E-Gon Nybegynder
10. oktober 2011 - 15:40 #7
Godt du kunne bruge det og komme videre