Avatar billede mortenjohn Nybegynder
05. oktober 2011 - 06:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underlige tegn i windows 7

Jeg er løbet ind i et problem, men min tekst ligner tegnene til at tegne kasser og rammer på en gammel IBM computer, og alt er ulæseligt, og det drejer sig om alt lige fra Velkommen skærmen til mappenavne, ved at gendanne fra et punkt virkede det hele OK, men efter genstart er den tilbage til samme problem, jeg har gentaget processen flere gange.

Jeg har kørt Microsoft Security Essentials flere gange, den viser at computeren er ren derefter F-secure fra en bootdisk den kørte hele dagen den viste heller ikke grimme programmer.

Lige nu samler staklen støv i et hjørne, da jeg skal gendanne den hver gang jeg booter.

Zepto, Windows 7 64 bit.
Avatar billede phiversen Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:07 #1
Jeg tror jeg har samme problem... Det drejer sig om al tekst i Windows: menuer, icon-tekster, programmer der følger med windows.

Ikke-MS programmer er for det meste ikke ramt. CCleaner f.eks. virker med fin tekst... men løser ikke problemet...

Mit kom efter en genstart efter at have opdateret drivere til USB og grafikkort. Jeg har desværre ikke noget gendannelsespunkter

Jeg har checket med Avast og den siger også alt ok.

HP Envy15, Windows 7 64 bit.
Avatar billede mortenjohn Nybegynder
07. oktober 2011 - 08:02 #2
Der burde ligge et gendannelsespunkt da det genereres automatisk, flere gendannelsespunkter dukker op hvis man klikker på ældre gendannelsespunkter, problemet er i mit tilfælde at selv om computeren bliver gendannet og tilsyneladende virker fint vil den ved næste start være tilbage til volapyk.
Avatar billede phiversen Nybegynder
10. oktober 2011 - 22:36 #3
OK! Så fandt jeg ud af hvad der var gået galt for mig...

Alle fonte er på en eller anden måde blevet slettet. Hvordan kan jeg ikke svarer på, men der var kun 3 fonte tilbage i folderen c:/windows/Fonts

Løsningen var så bare at kopiere fontene fra en anden computer ind på den og genstarte den, så var den klar igen...

Håber det kan hjælpe dig.

Mvh
Per Iversen
Avatar billede mortenjohn Nybegynder
11. oktober 2011 - 08:39 #4
Tak det vil jeg prøve, det var da godt at din maskine kom på plads :o)
Avatar billede mortenjohn Nybegynder
24. november 2011 - 06:55 #5
Mine genopretningspunkter var brugt op, så jeg geninstallerede via Windows disken, det har så andre følger, dll problemer så nu leder jeg efter noget software til at fixe problemerne
Avatar billede mortenjohn Nybegynder
05. december 2011 - 16:38 #6
Genindstallering af windows samt alle relevante programmer, der blev dannet en Oldwindows, med mapper og der kunne jeg hente glemte ting den er nu slettet -næsten, der er nogle genstridige ting i den.

Så for mig ingen nem vej.