Avatar billede heyazook Nybegynder
01. oktober 2011 - 19:14 Der er 8 kommentarer

https://www.verifiedbyvisa-mastercardsecurecode.com/

Hej folkens :)

Jeg har en fornuftig mor, som ikke vil indtaste sit CPR-nummer på
https://www.verifiedbyvisa-mastercardsecurecode.com/
Siden mener jeg er helt sikker!

Men kan i give mig ret?
Avatar billede The_Buzz Novice
01. oktober 2011 - 19:23 #1
Jeg ville ikke gøre det - VISA og Mastercard er to forskellige firmaer.
Avatar billede swiatecki Novice
01. oktober 2011 - 19:25 #2
Verified by Visa og MasterCard SecureCode er indført som sikkerhedsstandard af de to internationale kortorganisationer i fællesskab. Det betyder, at betalingen sker på samme måde, uanset om du bruger dit Visa kort eller MasterCard

http://www.pbs.dk/da/temaer/sikker-nethandel/Pages/default.aspx
Avatar billede heyazook Nybegynder
01. oktober 2011 - 19:43 #3
Så altså sikkert?

Har selv brugt det før.

Det er en kanon tjeneste, og jeg gik selv ind på linket - fik det IKKE i en mail
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 20:00 #4
Jeg er aldrig blevet bedt om at indtaste mit cpr nummer, når jeg skulle oprette en kode til "verified by visa". Så lad være med det.
Tjek dette link (der ser også ud til at være et link herfra til at oprette denne kode):
http://www.visa.dk/verifiedbyvisa.htm
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 20:02 #5
Linket du har givet i dit spørgsmål giver i øvrigt en fejl 403 hos mig.
Avatar billede heyazook Nybegynder
01. oktober 2011 - 21:58 #6
Ja :)
Den er længere normalt.

Har skrevet med visa og for at komme med et endeligt svar:

Så er det sikkert...

Deres CPR register registrere dig ved KØB og ikke nødvendigvis ved normalt registrering af bruger.

Link hed en hel masse efter få at gøre et eller andet :S
Avatar billede heyazook Nybegynder
01. oktober 2011 - 22:00 #7
Som #4 skriver:

så lad vær...

Ifølge VISA selv skriver de:

Du vil herefter blive bedt om at indtaste din Verified by Visa kode for at godkende dit køb.

Har du ikke tidligere oprettet en kode, vil du få mulighed for det i forbindelse med købet

For at kan få den kode - skal du godkendes af systemet, og første gang man skal godkendes skal man lave en kode, men for at kunne det skal man indtaste sit CPR nummer på en 256 BIT AES krypteret linje.

Visa.
Avatar billede The_Buzz Novice
02. oktober 2011 - 08:26 #8
Årsagen til at jeg siger NEJ er også på grund af CPR nummeret.

Havde det bare været mit VISA eller Mastercard kortnummer ville jeg have været ligeglad, da vi i DK i princippet kan få refunderet alle køb foretaget over nettet hvis vi ikke selv har foretaget dem. Men jeg holder så også nøje øje med min portalbank.