Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 09:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skyupe - genvej

Har i mange år brugt Skype. Det fungerer fint nok, men har for nylig fået et lille irriterende problem.
Har oprettet genvej på skrivebord.
Har under indstillinger i Skype " hakket " af, så Skype skal starte automatisk når jeg starter Windows.
Men hver gang jeg har slukket PC eren og starter igen er genvejen på skrivebordet væk.
Så skal jeg in i " Alle programmer " og starte Skype herfra. Åbner så direkte i min Skypekonto.
Når genvejen er på skrivebordet starter Skype fint herfra i min Skypekonto.

Hvem ved hvorfor den " møggenvej " forsvinder ?

Bruger Windows XP.

VH

Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 09:46 #1
Og du er logget ind som administrator på din pc?
Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 10:00 #2
UPS
Tja - det ved jeg ikke -

Hvordan gør man mon det :)
Undskyld min uvidenhed

VH

Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:10 #3
du skal gå i kontrolpanel og derfra i brugere og se om den bruger du er logget ind på dit windows med, er administrator

start/kontrolpanel/brugere
Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 11:08 #4
Der står:
Jørgen - det er mig
Computeradministrator

så det vel OK

Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 11:39 #5
Ja det er ok

spørger lige dumt

Du vil både have skype starter automatisk med windows og have et skype ikon på skrivebordet?
Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 11:46 #6
Ja - men det kan man jo vel nok sige den gør, men det er jo nemmere at " få den frem " ved at klikke på en genvej på skrivebordet end at man skal ind i " alle programmer ". Går jeg herind åbner den fint op på min egen konto - og drømmen var så at gøre det via genvejen som de andre programmer og som jeg har kunnet tidligere

Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 11:58 #7
Tjek/prøv lige en ting

højreklik på start knappen og vælg egenskaber/meddelelsesområde

Fjern flueben i "skjul inaktive ikoner". tryk anvend og ok
Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 12:51 #8
Hjælper desværre ikke.
Når jeg nu lukker PC ned kommer der en lille grå meddelelse på skærmen med besked om at Skype afsluttes -

Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 13:19 #9
skype skal jo som alle andre kørende programmer afsluttes når du lukker din maskine ned

Jeg må desværre sige jeg er blank med hensyn til løsning og må opgive pointjagten :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. oktober 2011 - 19:26 #10
For lige at forstå dit problem korrekt: Du skriver, at den eneste forskel er, at der kommer en besked om, at Skype afsluttes. Er det først efter, at du selv har startet programmet, eller??
Ellers tyder det jo på, at skype rent faktisk starter op som det skal.
Du kan også forsøge dig med en anden form for genvej. \\Start/Programmer/Skype. Her højreklikker du på genvejen, holder fast med HØJRE museknap, trækker genvejen ned på QuickMenu, slipper den, og vælger "Kopier hertil"
/ptj_11
Avatar billede jdann Mester
01. oktober 2011 - 20:17 #11
Har lige prøvet at trække genvejen ud på skrivebordet, men den er stadig væk efter genstart af PC
Ja - der er ingen problemer at starte Skype rigtigt -MEN jeg skal jo bare ind i " Alle programmer " og gøre det derfra. Det er jo nemmere med en genvej.
Beskeden med at Skype afsluttes  - grå besked - først når jeg lukker PC ned. Skype har virket i mellemtiden efter opstart fra Alle programmer. I denne besked står der så at man kan afslutte nu eller vente o.s.v

Jørgen
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. oktober 2011 - 20:36 #12
Har du prøvet med en genvej i quickmenu?
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2011 - 08:20 #13
der er forskel på hvordan skype vises

da microsoft købte skype lavede de samtidig om på hvordan man logger på auto og så videre

du kan højre klikke på skype og under egenskaber gå ind og ændre kompabilllitet til vista eller hvad du ønsker

men du sak lstaqdig selv logge dig på den - det er et sikkerhedsproblem som microsoft har losset videre til os brugere
m.v.h
Avatar billede jdann Mester
02. oktober 2011 - 08:41 #14
ptj_11 - virker heller ikke

treatmenice - når jeg i " Alle programmer " højreklikke på Skype o.s.v. kan jeg ikke nogen steder finde mulighed for at krydse af til XP -
Men som sagt Skype virker - det er bare min genvej der forsvinder hver gang jeg har haft lukket PC
Irriterende - men jeg er glad for jeres hjælp og afprøver gerne flere muligheder :)
Jørgen
Avatar billede groenskolling Nybegynder
02. oktober 2011 - 13:23 #15
Der bør være mulighed for at vinge af i til xp

Som sagt af tmn så højreklik på skype ( ikke genvejenmen programmet)

Vælg egenskaber og gå i fanebladet kompatilitet og se om det ikke er en mulighed og husk i samme fane at vinge af du vil køre programmet som administrator

http://www.2shared.com/photo/BjIhG373/ScreenHunter_01_Oct_02_1318.html
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2011 - 13:39 #16
husk at bruge kommentar når i skriver herinde
svar funktion er kun til lukning af spørgsmål

overså det var xp

det er i vista og win 7 du kan gøre det

men du kan lægge skype ned i  menu linien forneden men du skal stadig selv starte skype op
det skalu også i messinger - irreterende
Avatar billede jdann Mester
06. oktober 2011 - 15:29 #17
Taj -. siger tak for jeres forsøg på hjælp, men jeg opgiver - intet fungerer
Lukker dette spørgsmål - er det sådan jeg skal gøre det
Synes ikke rigtig at jeg kan finde en ordentlig vejledning til at lukke/afslutte en sag
Sorry
Avatar billede jdann Mester
06. oktober 2011 - 16:09 #18
nå ok
man skal skrive et svar her
dette er så et svar
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. oktober 2011 - 21:53 #19
Skulle du finde frem til en løsning, så hører vi gerne om den.
Held med det.
/ptj_11