Isometrik.
Jeg leger lidt med noget isometrik:Først laver jeg et loop, som generere 10x10 tiles:
for(int x = 0; x<10;x++){
for(int y = 0; y<10;y++){
new Tile(x,y);
}
}
Sådan opretter jeg min tile:
public Tile(int x, int y){
if(y%2==0){
this.setX(new Integer(x*64));
}else{
this.setX(new Integer(x*64-32));
}
this.setY(new Integer(y*16));
}
Det generere et tile der ser således ud:
http://img29.imageshack.us/img29/2139/isoh.png
Ud fra et museklik, vil jeg nu gerne vide hvilket tile jeg har klikket på, og ved at "omvende" overstående, har jeg lavet følgende funktion:
public String getTile(int x, int y){
int tileX;
int tileY;
tileX = x/64;
tileY = y/16;
if(y%20 == 0){
tileY=y/16-32;
}
return tileX+","+tileY;
}
Mit problem er blot, at jeg ikke heeeelt får fat i de direkte tiles. Jeg kan ikke rigtigt gennemskue, hvordan jeg skal få fat i mine tiles.
(Jeg har googlet en masse isometriske eksempler, men ingen fungerer som mit eksempel)