Avatar billede MadsSC Nybegynder
30. september 2011 - 18:24 Der er 6 kommentarer

Lenovo R61 slukker spontant og kan ikke starte

Hej eksperter,

Jeg har søgt lidt i gamle topics, men ingen har umiddelbart været ude for samme problem..

Jeg har en Lenovo R61 der kører XP, som lige pludselig er begyndt at slukke af sig selv.

Det er som om den tager alt strøm til computeren, ikke engang indikatorne på toppen af låget viser når laderen er sat til. Efter nogle timer kunne den lige pludselig starte, og nåede kun lige starte, så døde den helt igen- igen hvor det virker som om den kapper alt strøm. Denne gang har den ikke haft chance for at køre varm, hvis det skulle være grunden til første crash.

Jeg hælder mest til at det må være strømforsyningen i computeren der laver ballade, eller måske bundkortet?

Håber i har nogle gode ideer, og evt nogle gode side rmed Lenovo stumper:)

På forhånd tak og god weekend til alle:)

Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 19:24 #1
Hvis du tager batteriet af og trykker på startknappeni 15 sek, efter den har "lukket ned", og genmonterer igen vil den så heller ikke?
Avatar billede MadsSC Nybegynder
30. september 2011 - 20:12 #2
Det prøvede jeg da den gjorde første gang, og efter et pat timer startede den, men tror nu mere det var et tilfælde. Efterfølgende har jeg prøvet samme trick, dog uden det hjalp..
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. september 2011 - 20:23 #3
hvis du køre uden batteri har du så det samme problem?

mvh
helt83
Avatar billede MadsSC Nybegynder
01. oktober 2011 - 18:27 #4
Hej Helt83,
Ja, den gør det samme uden batteri, altså ingen ting. Har kun været i stand til at starte den en gang efter første gang den lavede ballade.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 07:21 #5
#2 Jeg tror nu ikke det er et tilfælde. Har en "lunegod" Hp bærbar der også kan være svær at få gang i.
Den lader jeg stå et godt stykke tid efter jeg har gjort strømtrikket, og så får jeg den igang igen.
Avatar billede TeeCop Nybegynder
15. november 2011 - 15:00 #6
Jeg oplever præcis samme problem med min Lenovo x200.

Pludselig "cutter" den alt strøm. Jeg kan som regel starte den hvis jeg tager batteriet af og på igen.

Det er fint med folks cowboytricks til at få liv igen, men det løser imidlertid ikke problemet.