Avatar billede brianlj Nybegynder
30. september 2011 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Karakter problem i Windows 7

Hejsa.
Jeg har et problem med min pc, som består i følgende:
Når jeg vil lave denne karakter"ü" (tysk y) skriver computeren denne her karakter"¨¨" (dobbelt prikker).

Denne fejl laver systemet både under notapad og Microsoft Office Word 2007.

Fejlen er opstået inden for den sidste uges tid skulle jeg mene.

Jeg er godt klar over at jeg istedet for at skrive karakteren "ü" ved at taste først denne tast"¨" og dernest denne tast "u" kan lave den ved at holde tasten "Alt" nede og så taste "0252".

Derudover kan jeg oplyse at her på experten samet f.eks på Facebook skrives den korrekte karakter.

Med venlig hilsen
Brianlj
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2011 - 20:45 #1
Dvs. når du trykker ¨ efterfulgt af u, så får du dobbelt ¨ i notepad og word? Men i din browser virker det fint?
Mit bedste bud er at du bruger forskellige "sprog" til dit tastatur, men tvivler da dem jeg har prøvet virker fint til at lave ü på denne måde. Der plejer at være et ikon i din taskbar hvis du har flere sprog, som man kan vælge imellem (f.eks. DA for dansk), så du kan se hvilket sprog den har valgt når du enten har notepad eller browseren i fokus. Der kan tilføjes eller fjernes sprog fra kontrol panelet.

P.S. Det engelske ord character oversættes bedst til tegn på dansk. En karakter er noget andet, men det er der mange der tager fejl af. :)
Avatar billede brianlj Nybegynder
01. oktober 2011 - 08:25 #2
Hejsa og tak for dit svar. Jeg bruger sprogskift og har hele tiden brugt dansk sprog. Jeg kan så supplere at nu laver den denne fejl også i facebook og her i experten, så et eller andet er der galt.
Avatar billede brianlj Nybegynder
01. oktober 2011 - 08:27 #3
Rettelse... Jeg kom til at skrive "Jeg bruger sprogskift " der skulle selvfølgelig stå ""Jeg bruger ikke sprogskift""