Avatar billede chiefbigchief Mester
27. september 2011 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til NAS efter strømafbrydelse

Som overskriften siger har jeg mistet kontakten til mit netværksdrev efter en strømafbrydelse.
Netværksdrevet et LaCie network space er koblet til computeren med kabel via en D-Link Di-804hv
Computeren bruger Windows 7
Jeg kan godt få forbindelse med routeren men ikke til netværksdrevet spørgsmålet er så hvad gør jeg nu.
M.v.h. Chifbigchief
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2011 - 14:56 #1
Hvilken Lacie network space er det? Model nr?
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
27. september 2011 - 15:16 #2
Hvis din Lacie har andre tilslutningsmuligheder, eksempelvis usb, firewire el. lign, så forsøg om du kan få adgang til den således. På den måde finder du ud af om din Lacie fejler noget fysisk eller ej.
Avatar billede chiefbigchief Mester
27. september 2011 - 15:27 #3
#1 Det er et 1Tb design by Niel Poulton der er ikke noget modelnr.
#2 Der er kun tilgang via netkabel.
M.v.h. Chifbigchief
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2011 - 17:49 #4
#3 Sæt den i din pcs lan port og se om du kan opnå adgang den vej..
Avatar billede chiefbigchief Mester
27. september 2011 - 18:19 #5
ang #3 Det er også prøvet, jeg har ikke et krydset kabel så den version er ikke afprøvet.
M.v.h. Chifbigchief.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2011 - 21:09 #6
#5 Fulgte der ikke software med til den? Evt noget som kan skanne efter nasen? (Har selv haft 2 nu og begge havde software til og finde dem, at man så ikke kunne komme på dem var en anden sag)

Ellers vil jeg sige du skal have harddisken ud (Hvis du kan) Sætte en anden i og prøve og resette den.. eller tag harddisken ud og reset den (Jeg kan ikke love at du ikke mister data, men jeg går ud fra at du ikke har vigtige filer på den?)
Avatar billede chiefbigchief Mester
27. september 2011 - 23:55 #7
I morgen tager jeg ud til S.h.g hvor den er købt og får dem til at kontrollerer den, der heldigvis stadig 5 dages garanti.
derefter vender jeg tilbage.
M.v.h. Chifbigchief.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2011 - 00:45 #8
#7 Du mener vel forhenværende shg? shg er jo fusioneret med Proshop og skulle gerne hedde Proshop ? :)
Avatar billede chiefbigchief Mester
25. oktober 2011 - 15:19 #9
Så har jeg endelig fået min NAS igen, og dog de har valgt at give mig en ny, så hvad fejlen var bliver vi ikke klogere på.

M.v.h.chiefbigchief