Avatar billede kroer Nybegynder
22. september 2011 - 21:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er denne computer iorden?

Hej alle eksperter, jeg kigger lidt på ny stationær og faldt over denne:

Intel Core i7 960  @ 3.20GHz
6.0GB Triple-Channel DDR3 @ 532MHz
Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD3R
NVIDIA GeForce GTX 460
977GB Seagate ST31000528AS (SATA)

Hvis den skal kunne køre de fleste spil i bedste grafik, og også være fremtidssikret, hvad ville i skifte ud? Mere ram? anderledes grafikkort? Eller bedre grafikkort?

Og hvis i skulle anbefale et rigtig godt kabinet, som virkelig kan køle af, så må der gerne linkes til det :)

På forhånd, tak!
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:06 #1
Bedre grafikkort. F.eks. GeForce GTX 560
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
22. september 2011 - 22:09 #2
cpu'en er en smule forældet. Sandy bridge er Intels nyeste
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
22. september 2011 - 22:18 #3
cpu'en er da langt fra forældet..

den levere mere end mere.. op til den performance man forventer idag..

dog vil jeg altid købe amd de billigere og ligeså gode som intel..

vent lidt med at købe amd.. til deres bulldozer kommer på banen.. som den en af de bedste cpu'er i verden..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. september 2011 - 22:34 #4
Vil også mene at den CPU absolut er blandt de bedste på markedet.

Men hvis du vil køre alle de nyeste spil med ordentlig grafik og uden den mindste smule lag så skal du overveje en af følgende muligheder:

1. Tag en større PSU og smid et ekstra GTX 460 i maskinen.

2. Udskift GTX 460 med et nyere og bedre grafikkort, f.eks et GTX 570 eller et HD6970.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. september 2011 - 22:35 #5
jeg ville tage en i7 920, og spare der, og tage et bedre grafikkort som pstidsen foreslår, CPU overgår GPU voldsomt når det angår spil, hermed mener jeg at CPU'en ikke bliver brugt ret meget ved tunge spil som GPU..
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
22. september 2011 - 22:36 #6
#3

Så hvis du skulle ud at købe en ny pc, så ville du vælge forgængeren til Sandy?
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:37 #7
Ja! CPU er ret god!
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
22. september 2011 - 22:38 #8
#7

Jeg forstår ikke dit argument. Hvis der findes en nyere cpu (og prisen ikke den afgørende faktor), hvorfor så købe gammelt?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. september 2011 - 22:46 #9
#8 jajja, men så kan han da bare tage en i7 extreme, 2x GTX 580, hvordan kan du afgøre hans budget ?
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:48 #10
ifølge http://cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7+960+%40+3.20GHz er den god. Hellere bruge det på grafikkort.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
22. september 2011 - 22:50 #11
#9

Nu går snakken på at vælge cpu-generation.
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 22:55 #12
nu må kroer hvis vælge hvilken han vil have...
Avatar billede kimtheman Novice
22. september 2011 - 23:52 #13
kroer, kan du prøve at linke dertil hvor du har fundet den. Så vi lige kan tjekke prisen ud og f.eks. komme med nogle andre forslag?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. september 2011 - 06:04 #14
I mine øjne ville det bedste være at købe en i5 2500k og så købe en god CPU køler, f.eks Corsair H50/H60 eller en Noctua luftkøler og så evt. (behøves ikke) clocke den op til 3.8GHz.

Det er her hvor du får mest value for money. Men en 960'er er stadigvæk en high end CPU.

Men hvis du skal kunne køre alle spil med 1920x1200 og med alt på high/very high så får du brug for en bedre GPU end Nvidias first generation Fermi kort. Her tænker jeg f.eks et GTX 580 eller 2x GTX 560 eller noget i den stil.

Og så husk: vigtigst af alt, vælg et kabinet med et godt airflow, vælg det ikke bare fordi det ser smart ud, eller har en masse ubrugelige features som lys i blæserne, sidevindue, m.m.

Sådan et par 2x GTX 4XX/5XX kort kan koge voldsomt op under hefting gaming, så husk at vælg et kabinet med et godt airflow, f.eks Corsair 600T med 2x200mm blæsere.

Ellers får du bare artifacts eller risikere at dit system lukker ned midt i spil, det er jo store grafikkort så de kræver seriøs køling.