Avatar billede DaneX Praktikant
22. september 2011 - 19:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

YouSee: Trådløs hastighed på Netgear CVG824G v3 router

Jeg har først her fornylig sådan rigtig sluppet mit brug af kabel og bruger det trådløse mere og mere.

Men når jeg bruger det, så kan jeg ikke trække mere end 1,3 MB/sec ud af min 30 mbit forbindelse.

Jeg har forsøgt at google lidt rundt så godt, som jeg nu kunne og det passer vel meget godt med, at systemet kun kører 802.11b, som skulle køre 11 mbit. Men hvorhenne ændrer jeg, så jeg kommer til at køre 802.11g? Umiddelbart kan jeg ikke se, at den skulle kunne køre 802.11n.

Det er som sagt en Netgear CVG824G v3 router (den hvide) og jeg har prøvet med 2 forskellige bærbare computere med samme resultat.

Denne jeg sidder med her er en helt ny ASUS U36SD.

Jeg har forsøgt at skifte kanal på routeren til en kanal, som ingen andre i nærheden bruger. Dette er testet med iiSSIDer 2.0.

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe her. :)

Mvh
Martin
Avatar billede DaneX Praktikant
22. september 2011 - 19:38 #1
Faktisk bemærker jeg lige nu i iiSSIDer 2.0, at min router skulle være sat til 54 mbit (802.11g?).

Er det så min bærbare, der ikke er sat rigtigt op?
Avatar billede wappa Nybegynder
22. september 2011 - 21:12 #2
sådan som jeg læser det understøtter den kun 802.11g

http://www.netgear.com/images/enus_ds_cvg824g_21dec0718-4932.pdf
Avatar billede wappa Nybegynder
22. september 2011 - 21:12 #3
se under "Interface Specifications"
Avatar billede wappa Nybegynder
22. september 2011 - 21:15 #4
ok glem hvad jeg skrev fik ikke lige hvordan du laver om til 802.11g
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 21:25 #5
Har din forbindelse altid være 1.3 ud af 3.0 eller har det været bedre? Hvis det ikke har været bedre, så tror jeg du skal have fat i din internet udbyder :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 21:29 #6
Blot lige inden du skriver til min kommentar, så prøv lige og lav en hastighedstest via speedtest.net og du skal gøre det med  kabel i din pc :) (IKKE trådløs)
Avatar billede DaneX Praktikant
23. september 2011 - 07:54 #7
Jeg har aldrig haft problemer med at trække de fulde 30 mbit via kabel. Det er kun trådløst, at jeg ikke kan trække mere end 1,3 MB/sec. Sætter jeg kablet i så ryger den lige op på 3,2 MB/sec, som den plejer.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2011 - 13:50 #8
#7 Hvilken bærbar har du så med trådløs? Hvis du har navn på trådløse kort ville det være super..

For nu har jeg selv trådløs og jeg kan t række op til 30 MB/s så det er en af dine enheder.. hvor langt sidder du fra router og gør det en forskel hvis du sidder 1 meter fra den til 10 el 5 meter?
Avatar billede DaneX Praktikant
23. september 2011 - 14:20 #9
#8
Det er en ASUS U36SD - en ret ny model.
Det trådløse netkort er et:

Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter

Afstanden gør ingen forskel. Normalt har jeg routeren lige ved siden af min arbejdsplads og jeg får samme hastighed inde fra soveværelset.

Og tak for din hjælp. Altid dejligt at der er hjælpsomme mennesker herinde, når det teknologiske driller. :)
Avatar billede DaneX Praktikant
23. september 2011 - 14:21 #10
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2011 - 14:48 #11
#9 Jeg har kigget lidt og som jeg ser det nu og her, så vil jeg godt hjælpe dig via teamviewer, blot for og gøre det nemmere for mig med og  se hvor fejlen ligger.. men jeg har læst lidt rundt omkring og producenten af netværkskortet er ikke just populær så vidt jeg kan læse mig til... men som skrevet vil jeg godt have hvis du gider installere teamviewer på din pc og så smide en besked til mig herinde med ID + kode.. Hvis du har tid nu og her ville det være super!
Avatar billede Locodk Nybegynder
23. september 2011 - 17:18 #12
Atheros netværkskort har ry for at være noget bras.

Når det er sagt så kan cvg824 max køre 54mbit, det er vel og mærke både send og hent. Dvs hvis du kører fuld skrue på begge veje har du 27mbit at gøre med :)

Du kan ringe til din udbyder og få dem til at skifte frekvensen på dit trådløse, det kan nogengange hjælpe hvis der er mange andre trådløse netværk i området(du kan også selv logge ind på interfacet og gøre det, men Yousee plejer at styre det inde fra dem som standard)

De er i øvrigt meget behjælpelige med wifi problemer så anbefaler du prøver at ringe til dem.
Avatar billede DaneX Praktikant
17. oktober 2013 - 02:04 #13
Lige for at få lukket et gammelt spørgsmål...

Jeg har siden hen fået en anden router fra YouSee. Ikke lige i forbindelse med dette problem, men da jeg fik en hurtigere forbindelse.

Nu er der ikke noget problem med at trække en højere hastighed på det trådløse netværk, så problemet lå nok i den gamle Netgear router.