Avatar billede finb Ekspert
22. september 2011 - 07:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SAP til Excel - og tilbage

Jeg får et sap-udtræk med tal i tekstformat.
Jeg kan godt selv ændre udtrækket til tal-format vha Excel,
men kunne det gøres i sap, inden det når mig ?

Og data tilbage til sap:
Jeg kan godt selv ændre Excel-filen til tekstformat, men kunne det gøres i sap ?

Mvh finb
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2011 - 08:39 #1
Nu ved jeg ikke hvad du bruger I SAP version osv. men vi bruger seneste opdaterede version og vi bruger f.eks Mesc varenumre system i SAP MM.
Hvis du har en række koloner med noget tekst og tal, så markere du blot "overskriften" i de kolonner du ønsker, så hele feltet nedaf bliver markeret.
Når du har markeret de felter du ønsker, så højre-klik på det markerede felt og vælg Download.
Nu kommer der en ny boks op.
Den starter default markeret i "ukonverteret" - sæt "prik" i regneark og klik på det grønne flueben
Ny boks - vælg den sti du vil gemme dit regneark i, f.eks Skrivebord og på nederste linje giver du en et navn.
PS. der står allerede .XLS og det må du ikke slettet/ændre, så du skal blot give den et navn foran punktummet, så den f.eks er sådan ud "jenspeter.xls"
Når de to ting er iorden, så tryk på knappen "generer"
Du har nu et EXEL regneark du kan arbejde videre med på dit skrivebord
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2011 - 08:43 #2
Arrhh, hav vis misforstået dit spørgsmål - du får åbenbart et udtræk men tal som "otte" "fem" osv. som skal ændres til "8" "5" osv.
Det ved jeg desværre ikke lige hvordan man kan gøre i SAP
Avatar billede finb Ekspert
06. oktober 2011 - 10:42 #3
Høverslev, send et svar og få point !
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2011 - 16:16 #4
haverslev :-)