Avatar billede desist Seniormester
19. september 2011 - 13:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Navne på mapper

Er det muligt, at hvis du flytter musik fra en mappe til en anden. At den den fil der bliver flyttet, får samme navn i genre som i den pågælende mappe? uden at man skal gøre det manuelt.
Jeg mener hvis den har undertitlen pop og så efterfølgende skal over til rock
19. september 2011 - 13:47 #1
I kategorien [Databaser] ?

Eller hvad mener du ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. september 2011 - 14:03 #2
Hej..

Ja det vil jeg (mene)..

Eks. Mappe "Musik" - "(x.mp3)" har et "tag" F.eks. "Titel :  x - pop star 2050"
Genre"Dance" Artist"X".

Dvs. at x.mp3 nu ligger i mappen Musik med navnet x.mp3 med det
samme "tag"(x.mp3 + x - pop star 2050 - Dance - X).

Flytter du filen (x.mp3) fra mappen "Musik" til en mappe som hedder F.eks. "Muzak" - så vil filen x.mp3 stadigvæk hedde
x.mp3 + x - pop star 2050 - Dance - X (I mappen Muzak)..

"Tag" er et lille stykke text som ligger fast inden på selve mp3 filen.
Avatar billede desist Seniormester
19. september 2011 - 14:15 #3
Det er vista 64 bit home styresystem.
Og den Tag kan ikke ændres andet end manuelt?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. september 2011 - 23:09 #4
1. Jo der findes musik Tag programmer.(Editor)

2. Der findes også programmer til at finde Tag´s.
F.eks. at du går ned byen og køber en musik CD og bagefter "ripper"
den til mp3 - så istedetfor at skrive alle numrene ned i mp3 filens Tag - så finder den selv Tags og navn til musik filerne.

3. Hvis du får snavs på computeren (Virus/Trojan osv..) kan de godt lave om på filerns Tag.(Du kan som en lille extra sikkerhed "Skrivebeskytte" dine filer. (Højre klik med musen + "Egenskaber".
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 05:42 #5
Jeg benytter et program der hedder MediaMonkey til at styre mine musikfiler.
Det kan netop flytte filer og omdøbe samtidigt ud fra alle mulige regler. Det kan oprette filenavne ud fra tags, det kan oprette tags ud fra filenavne, det kan oprete tags ud fra de gratis musikdatabaser på internettet og en masse andet.
Avatar billede desist Seniormester
20. september 2011 - 10:48 #6
Lyder som 2 gode svar..takker:)  men jeg kan vel ikke give jer begge point?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. september 2011 - 11:59 #7
Jo det kan du godt.

Du skal lige skrive at Wally73 skal ligge et svar.

Svar for mig : 30 Point
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 12:46 #8
Test lige først de to programmer af og se om du kan lide dem. :)
Avatar billede desist Seniormester
21. september 2011 - 18:04 #9
Wally skal vel smide et svar samtidigt med dig .For som det ser ud nu vil du få alle 60 michael
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 21:57 #10
Jeg kan da godt smide et svar, men er nu egentligt ligeglad med pointene.
Jeg synes det er mere vigtigt at spørgeren finder ud af programmerne rent faktisk kan bruges før tråden lukkes.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. september 2011 - 23:55 #11
Har du brug for mere hjælp?
Skal vi finde nogle programmer til dig?

Er enig med Wally73..
Avatar billede desist Seniormester
22. september 2011 - 14:01 #12
Virker som Ok programmer. Er det ikke muligt at gå ind i en mappe og fastlægge f.eks, at alt der kommer i den mappe skal have "genren" pop. Uden at skulle bruge diverse programmer?
Media Monkey er et program som  I tunes, hvor du har dine sange liggende, og jeg har tænkt mig at bruge I tunes som primary.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. september 2011 - 17:43 #13
Du kan prøve at "højre" klik på x.mp3 filen og
tryk på "Egenskaber".
Der må ikke være flueben i felterne "skrivebeskyttet" og "Skjult" + tryk "Anvend" + "Dokumentinfo".
Her kan du skrive dine navne +
Tryk på "Avanceret>>"
Her kan du se "Tags".
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. september 2011 - 17:45 #14
Husk at trykke på "Anvend" + "Ok" når du har redigeret din fil..
Avatar billede Wally73 Mester
22. september 2011 - 18:10 #15
#12 nej, den funktionalitet findes ikke uden programmer.

Mediamonkey er ikke helt som iTunes.
MediaMonkey har ikke dine filer liggende, den laver bare en liste over dem og giver et struktureret overblik over dem.

Jeg benytter det selv kun til administrationen af tag og filenavne, da jeg benytter Windows Media Center til afspilningen.

MediaMonkey har i venstre side forskellige inddelinger og der er også en for lokationer, så du kan der finde din mappe du ønsker at bearbejde og så vælge alle filerne i den mappe og højreklikke på en af filerne i markeringen og vælge egenskaber, hvor ved du kan sætte samtlige filer til den samme genre.
Avatar billede desist Seniormester
23. september 2011 - 17:36 #16
Helt perfekt. Lige det jeg sfterlyste:)