Avatar billede masch Nybegynder
18. september 2011 - 21:23 Der er 6 kommentarer

Udvidet Pivot beregning

Hej alle,

Jeg er igang med at skal lave en analyse fra en kundeundersøgelse, jeg er dog støt på lidt problemer med min pivot tabel. Derfor vil jeg høre om der nogle der er stærke i pivot og som er villige til at hjælpe.
Jeg kan prøve kort med min problemstilling.

Undersøgelsen er lavet efter 1-10 skalaen med 13 spørgsmål, derudover indgår også andre informationer såsom køn, alder osv.

Når jeg laver min Pivot kan jeg let finde frem til summen for hvert 1-10 skala sp. men hvordan inde for pivoten kan jeg finde frem til hvor mange procent det giver. Det er nemt nok at regne det ud ude for piovten, men kan ikke finde ud af hvordan inde for dens rammer.

ps. Jeg ved Excel ikke er optimalt for analyser, men det er nu det værktøj jeg har til rådighed.

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede jjam Juniormester
18. september 2011 - 21:59 #1
Du kan ændre feltberegningen fra sum til 'antal forekomster'
Hvordan du gør afhænger af hvilken version af excel du bruger.
Avatar billede masch Nybegynder
18. september 2011 - 22:17 #2
Jeg bruger 2010.
jeg har lavet en kolonne der viser hvor mange undersøgelser der lavet, altså sat den til vis antal. Jeg har også kigget lidt på "Vis værdier som" men har ikke selv fundet nogle løsning her.

Jeg er villige til at sende filen hvor jeg kan forkarle lidt dybere hvad problemet er, hvis nogle er interesseret?
Avatar billede natkatten Mester
18. september 2011 - 22:30 #3
Avatar billede masch Nybegynder
18. september 2011 - 22:35 #4
@natkatten Nej har jeg ikke, det vil jeg da lige tjekke ud.
Avatar billede natkatten Mester
18. september 2011 - 22:50 #5
Måske er dit problem med at løse det inden for standard Excel i stil med dette:

http://www.excelforum.com/excel-general/623848-pivot-table-adding-a-percentage-field-as-of-subtotal.html

Her var løsningen at lave nogle hjælpekolonner i datatabellen, og så benytte disse ifm. pivottabellen.
Avatar billede masch Nybegynder
18. september 2011 - 23:17 #6
øhm, tror det nemmeste er hvis i for et indblink hvad jeg prøver så her er filen:

http://wtrns.fr/G8_PWQtm_eIkt-

I fanen Glostrup kan i se i poviten summen, til højre for den kan i se hvad jeg prøver at skabe i procent.