Avatar billede eskdecay Nybegynder
17. september 2011 - 23:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Acer laptop vil ikke gemme indstillinger

Min kæreste har lige købt en ny Acer laptop med windows 7.
Jeg er så begyndt at prøve at se, om jeg kan øge ydeevnen.
Jeg har været inde i "Indstillinger for ydeevne" men det lykkes mig ikke at gemme ændringerne.
Jeg kunne ikke engang ændre pauseskærmen væk fra den forudindstillede Acer-pauseskærm. Det lykkedes dog ved at omdøbe en anden til "Acer.scr"

Mit spørgsmål er så hvad jeg kan ændre og hvor - jeg tænker muligvis  i regedit??
17. september 2011 - 23:58 #1
Er det en "Windows 7 Starter" version ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2011 - 07:41 #2
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance
Her er en liste du kan gennemgå, for at sætte ydeevne op på pc.
Det er noget af det samme som jeg har gjort ved min Xp.
Avatar billede eskdecay Nybegynder
18. september 2011 - 17:36 #3
Det er netop nogle af de ting som nævnes på microsoft linket jeg prøver at indstille.
Og ja det er Windows 7 starter. Men jeg kan læse mig frem til at de ting jeg prøver at ændre, er det kun Acers OEM versioner der ikke kan gemme indstillingerne.
18. september 2011 - 18:06 #4
*SUK* Window7 starter har desværre alverdens 'mærkelige' begrænsninger ...

www.comon.dk/art/151602/windows-7-starter-mangler-vigtige-funktioner

(Og flere andre 'detaljer' ...)
Avatar billede eskdecay Nybegynder
18. september 2011 - 18:11 #5
Det er jeg klar over :) men det gør det slet ikke bedre at Acer har lagt endnu flere begrænsninger.
Avatar billede eskdecay Nybegynder
18. september 2011 - 20:57 #6
Men er der nogle forslag til hvad jeg kan ændre?
Avatar billede eskdecay Nybegynder
19. september 2011 - 03:16 #7
Nå, jeg fandt selv løsningen.
Det handlede bare om, at regedit ikke genkendte min kærestes bruger som administrator, selvom hun er oprettet som en.
Efter jeg i regedit lavede en regel for at brugere med hendes brugernavn har "Fuld kontrol" kan jeg sagtens ændre indstillinger for ydeevne, og ja sågar også ændre pauseskærmen.

Men tak for input til jer begge :)
Avatar billede Out6 Nybegynder
29. januar 2013 - 12:22 #8
Må sige at jeg sidder med præcis samme problem, og mener ikke løsningen du fandt var særlig god. Har også Acer og vidst bestemt ikke starter version. Grunden til jeg gerne ville lave en konto uden admin indstillinger, er fordi det skulle være mere sikkert. Har hørt man ikke bør logge ind som admin, hvis det kan undgås og derfor oprettede jeg en standartkonto, og ville herefter ændre indstillingerne for bedre ydeevne, men den gemmer dem ikke. Er der nogen der ved om der er noget jeg kan gøre? for vil helst undgå at logge ind som admin som sagt:S

Hilsen Out6:)