Avatar billede dinnz0 Nybegynder
17. september 2011 - 20:36 Der er 5 kommentarer

Manglende kontakt til ekstern harddisk

Jeg har været så uheldig at tabe min eksterne harddisk. Den faldt fra min sofa og ned på gulvet, hvilket er små 40 centimeter.
Efterfølgende har den ikke samarbejdet med min computer.
Computeren giver den sædvanlige lyd når jeg tilknytter en ekstern harddisk, men den dukker ikke op inde i "Denne Computer" som den plejer.

Jeg har dog mulighed for finde harddisken et andet sted, hvilket jeg har taget et billed af: http://gratisupload.dk/vis/65693/
"My book" som den eksterne hedder kan jeg skubbe ud eller åbne for kontrolpanelleten. I kontrolpanellet har jeg heller ikke mulighed for at åbne op for filerne.

Er den mon helt død, eller er der en chance for jeg kan redde mine data.... Den kan vel ikke været helt galt hvis pc'en kan se den :P ?!
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. september 2011 - 22:11 #1
Har du været herinde og set om den er der?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 22:12 #2
Kommer jo an på om den laver nogen lyde ? Altså siger den en underlig lyd når du sætter strøm til den? I starten eller hele tiden? Eller er den "lydløs" som normalt?

Du kan nok godt åbne for den, men så mister du garantien (Hvor gammel er den?)
Avatar billede dinnz0 Nybegynder
18. september 2011 - 15:13 #3
#1 - Har lige været inde og tjekke, og den står desværre som en ukendt disk der ikke kan initailseres.
Kan det mon være en mulighed at skille den eksterne harddisken ad, og se om jeg kan forbinde harddisken til en stationær?

#2 - Man kan hører den eksterne harddisk forsøger at starte, og i den forbindelse larmer den små 2 sekunder. Derefter er den lydløs som normalt. Der er ikke garanti på den mere, så kan være en mulighed at skille den ad.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. september 2011 - 16:00 #4
Du må under ingen omstændigheder skille den ad med mindre du mener tage den ud af USB hylsteret. og tilslutte direkte i Computeren Hvor stor 2½" 3½" disk?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. september 2011 - 16:21 #5
#3 Så er harddisk skadet og lever måske på lånt tid.

Du kan godt skille den ad, men vi snakker kun om at tage harddisken ud af kabinettet og derefter over i en pc hvis du har mulighed for det, sådan som jeg forstår dig så kan det være I/O kortet der er i kabinettet der os har taget skade ud fra det du skriver til #1 ...