Avatar billede cakeman123 Nybegynder
14. september 2011 - 20:38 Der er 6 kommentarer

Intel eller AMD?

Hej, jeg vil gerne spørge andgående hvad forskellen er ved amd athlon II triple core x3 445 (3,1ghz)og Intel Core i5-2400 (3.1GHz), som i kan se er de begge 3,1ghz, og de skulle garanteret ku' præstere det samme, hvorfor er det så endelig at jeg kan få Athlon den mindre kendte til 500kr og intel core til 2000kr, alså hvad er poiten, de er jo lige gode ik??? så jeg forstår ikke helt hvorfor den første er billigere end den anden? Hvad er forskellen og hvorfor?
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 20:51 #1
Man kan ikke sammenligne cpu'er på clockfrekvensen.
En Core i5-2400 er dobbelt så hurtig som Amd'en og er sidste skrig fra Intel. En Athlon II er vel efterhånden et par år gammel.

Du kan se forskellen i ydelse her:
http://www.anandtech.com/bench/Product/189?vs=363
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2011 - 20:56 #2
En Athlon II er vel efterhånden et par år gammel

Næsten. Den er fra Maj 2010 :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 21:12 #3
Jeg kan se at Athlon II X3 er testet i Oktober 2009:
http://www.guru3d.com/article/athlon-ii-x3-435-processor-review-test/

En 445 har en lidt højere hastighed, men teknologien er formentlig den samme.
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
14. september 2011 - 21:15 #4
Okay, tak :)
Avatar billede Maako Nybegynder
14. september 2011 - 23:13 #5
Sjovt ingen har nævnt at:

Athlon II X3 er en CPU med 3 kærner. AMD er også kendt for at være billige.

I5-2400 er en APU med 4 kærner og indbygget grafik (CPU + GPU = APU). Det undrer mig at du finer den til 2.000 kr, da I5-2500 koster 1.300 kr?
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. september 2011 - 16:57 #6
"Sjovt ingen har nævnt at:": Det interessante her var at få aflivet Cakeman123's ide om at man kan sammenligne cpu ydelse vha. clockfrekvensen, før han eventuelt går ud og køber en ny pc.