Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. september 2011 - 11:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

NAS og eksterne harddiske

Jeg vil gerne have lagt alle mine film,musi osv. over på nogle harddiske men jeg ved ikke hvad jeg skal købe?

Skal man købe en NAS eller er det nok bare med nogle eksterne harddiske?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2011 - 13:25 #1
Kommer an på hvordan du vil opnå adgang til dine film/musik?

Altså vil du ku opnå adgang til det på hele dit netværk eller blot via usb?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. september 2011 - 18:06 #2
Og skal det tilgås udefra dit eget hjem skal det enten være en NAS eller du skal have en USB port på din router hvor du kan både tilkoble og få adgang til din harddisk.
Avatar billede lassah Nybegynder
15. september 2011 - 09:40 #3
Hej,

Har du en Mac eller Windows PC som backup skal tages fra?
Jeg har selv en Mac, og har derfor købt Apples egen ekstern harddisk, den de kalder Time Capsule. Som du måske ved, så overfører den alt data trådløst, og det fungerer bare. Jeg har sat min op til at lave backups dagligt, og det er ikke til at mærke på hverken nettet eller computeren ydeevne, at den tager backup.

http://www.expert.dk/da/Computer/ekstern-harddisk/apple/apple_time_capsule_2tb_md032z//0885909481019.aspx

http://www.apple.com/dk/timecapsule/
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. september 2011 - 12:45 #4
Det skal stå inde i mit eget hjem, og jeg bruger kun Windows, ikke macbook,linux eller andet.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2011 - 19:06 #5
#4 Bruger du trådløs eller kabel? Hvilken router? Hvis du bruger trådløs bruge rdu så -n el -g ? (Evt se i joblisten under netværk der kan du se den hastighed dit trådløse netkort understøtter (Hvis du bruger det vel og mærket)

Hvis du bruger kabel så må du stadig godt lige tjekke derinde så vi ved om det er 1 Gb/s eller 100 Mbit/s

En god løsning efter min mening er NAS, hvis den udelukkende skal være i hjemmet og ikke med dig rundt ;)

Hvis du derimod regner med og tage den med dig, kan du godt bruge en nas stadig, men det mest optimale er en ekstern med usb 2.0/3.0/eSATA300/600 hvis følgende muligheder altså er der ;)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. september 2011 - 09:37 #6
#5 Jeg skal købe en trådløs router regner jeg med.

Den skal kobles sammen med min PS3 så jeg kan se film på mit TV.

Det er fordi jeg ikke vil bruge fysiske CDer længere, men istedet kunne afspille film direkte uden at skulle sætte CD'en i først.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. september 2011 - 14:26 #7
#6 Kan skam godt følge dig ;) men jeg ved ikke hvad PS3en vil sige til det osv.. TV der er WD TV HD live en løsning den kan du koble sammen med en ekstern og så afspille direkte på tv.. og den er billigere end en ps3 hvis du da ikke skal spille på ps3en os og så er den egnet til jobbet, ps3 er jeg usikker på hvad den vil sige med filmene på harddisken..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. september 2011 - 22:29 #8
Der findes ingen måde hvorpå jeg kan rippe mine film ind på en NAS, og afspille dem direkte på mit TV via min PS3?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 22:34 #9
#8 Ikke så vidt jeg har hørt om, men nu har jeg heller ikke PS3 mere så går slet ikke op i den del mere, ved bare at min sagde mine film ikke var ægte fordi jeg havde dem på ekstern frem for og bruge dvd, MEN måske WD TV HD Live kan bruges, den har lan indgang så måske den kan opnå adgang til nas :)..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. september 2011 - 12:53 #10
Hmm så skal man både have en WD live stående samtidig med en PS3.

Nogen idé om man kan købe en trådløs router og så forbinde sin PS3 sammen med en NAS eller sin PC via et trådløst netværk og så afspille film og musik den vej rundt?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2011 - 14:07 #11
#10 Det ved jeg ikke om du kan, jeg ved at PS3 har et rigtigt skod trådløs netkort (Kan jeg huske fra min egen) Men du kan få din pc på trådløs, så skal du blot have kabel fra WD TV HD LIVE og PS3.. (Jeg ved WD HD TV Live har lan port, men jeg ved ikke om følgende gælder.. men jeg vil da tro det ellers ville der jo ikke være grund til og have det i den..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. september 2011 - 14:57 #12
Det jeg tænker lidt er at lave et samlet netværk:

PS3, PC, ROUTER/MODEM, evt. NAS.

Og så kobler det hele sammen i et netværk så alle de film der ligger på min NAS eller på min PC (hvor der er massere af GB plads) kan afspilles direkte på mit TV.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. september 2011 - 21:27 #13
Lukket.