Avatar billede SonniBoy Nybegynder
12. september 2011 - 15:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af Kindle e-book til .pdf

Jeg har søgt lidt frem og tilbage og afprøvet et par løsninger, men har ikke fundet en brugbar løsning.

Jeg har købt en e-bog på min Android Tablet hos Amazon i deres Kindle applikation. Denne kan jeg også læse på deres PC program, hvilket er ganske smart, og ganske brugbart.

MEN årsagen til at jeg købte bogen dér var at den var udsolgt som almindelig bog, og jeg har ikke haft tid til at vente på den før jeg skulle i gang med faget på mit studie. PROBLEMET består nu i at når jeg skal til eksamen, hvor jeg ikke må bruge min egen computer, og at jeg har alle mine overstregninger og annoteringer i Amazons e-bog.

Jeg leder derfor efter en løsning hvorved jeg:
- Får konverteret til .pdf format
- Bibeholder mine annoteringer
- Bibeholder muligheden for at søge tekst i dokumentet

Findes der en løsning på dette?

(Nogle løsninger virker lyssky,og de fleste guides jeg har fundet indebærer brud på DRM-beskyttelse. Jeg har købt bogen, og må derved bryde beskyttelsen til eget brug? - eller hvordan er det nu lige det hænger sammen? Jeg ønsker ikke at bryde nogen form for lov!)
Avatar billede jjam Juniormester
12. september 2011 - 15:41 #1
lytter
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 16:36 #2
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=18968

eller http://publishingcentral.com/blog/ebook-publishing/how-to-convert-pdf-files-into-kindle-ebooks

Annoncer

http://www.amazon.com/dp/B002Y27P3M/?tag=gocous-20&hvadid=5729884517&ref=pd_sl_d5maxou16_b

Free Convert PDF to kindle
http://translateye.com/download/fileconverter.php

File Converter
Easily convert audio, documents, video and image files.
AVI, FLV, WMV, MP4, MP3, WAV, DOC, TXT, PNG, JPG, GIF, ZIP, RAR, and over 200 more formats.

du skal klik på (browseb)  og download cieonetutilities.exe
fra ak.imgfarm.comæ
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
12. september 2011 - 16:46 #3
Det er desværre den omvendte løsning jeg leder efter - disse links er .pdf til Kindle, og jeg har brug for at få Kindle til .pdf.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 17:06 #4
jeg har aldrig hørt om Kindle filer jeg googler (Convert kindle file til pdf )

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=23686
eller http://websoso.xtrablog.dk/free-convert-kindle-files-to-pdf-post158688

free-convert-kindle-files-to-pdf-post158688
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
12. september 2011 - 17:24 #5
Jeg har brugt et par timer på at Google og prøve mig frem, men der er intet jeg har kunne bruge eller få til at fungere.

Alle links fra før februar 2011 er så vidt jeg kan læse mig frem til forældet og mange af alternativerne Google frembringer koster en del penge (og jeg har ikke haft held med trial versionerne, så har ikke turde købe), virker ikke med søgefunktion + er dårlige afbilleder af PC-boglæseren, har problemer med krypteringer, mangler filer der ikke længere er tilgængelige, er forældet i forhold til nye bog-versioner osv.

Jeg søger information, viden, råd mm. der er et skridt udover den lette Google-søgning.
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
12. september 2011 - 17:26 #6
Calibre, som det ene link referer til, virker faktisk til at være et godt program - den er bare ikke glad for Amazons DRM-beskyttelse, og programmer som "Kindle DRM removal" har jeg ikke haft held med - bare lige for at udelukke dem, medmindre andre har bedre erfaringer end mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 17:41 #7
så kan jeg nok ikke hjælpe  dig desværre :(
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 18:22 #8
hej igen er det den (Konvertering af Kindle e-book til .pdf) ???
http://www.ebook-converter.com/kindle-pc-converter.htm

??????
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
10. august 2012 - 11:31 #9
Fandt ikke en løsning i tide, og lukker ned.