Avatar billede norendk Nybegynder
12. september 2011 - 12:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Synology assistent kan ikke finde Synology serveren?

Hej,

Jeg har lige købt en Synology DS211 og er ved at installere den.

Men når jeg kører Synology assistent programmet skriver den at den ikke kan finde en Synology Server på det lokale netværk.

Jeg har Yousee modem med trådløs net. Har også en router som jeg har prøvet at køre igennem. Og så har jeg Win 7 på min bærbare.

Har prøver at installere den nyeste Synology assistent. Og der er lys i de pærer der skal i selve NAS serveren.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan finde serveren?
Avatar billede larskhansen Nybegynder
12. september 2011 - 12:26 #1
Kan du se om den får en ip adresse på netværket?
Avatar billede bdf Mester
12. september 2011 - 12:26 #2
Hejsa :)

Har du fået monteret harddiske i den og har du lys i "LAN" på Synologyen?

M.v.h.
Avatar billede wappa Nybegynder
12. september 2011 - 15:19 #3
Har haft sammen problem som dig i sidste uge, jeg tog strømmen af routeren ventende ca 5 min sat strøm til igen.
nu ved jeg ikke hvilken en router du har men på min (d-link 615) genstartede jeg også kørte det.
Avatar billede wappa Nybegynder
12. september 2011 - 15:23 #4
Kom i tanke om har du sat lan stikkene ordenligt i både til router og i DS211.
Avatar billede norendk Nybegynder
12. september 2011 - 15:47 #5
@larskhansen:
Hvordan tjekker jeg om den får en ip-adresse? Kan jo slet ikke få forbindelse med den?

@bdf:
Ja, der er monteret 2 harddiske i den og de lyser begge grønne. (i disk 1 og disk 2). Og der er grøn lys i LAN og status blinker gult.

@wappa
Stikkene er sat ordentlig i. Routeren er en NetGear CG3000 fra YouSee. Har prøvet at tage strømmen fra routeren. Dog ikke ventet 5 min. Det vil jeg dog lige prøve. Jeg har også prøvet at gå igennem min egen router (Cisco linksys e4200) med samme resultat.

Andre forslag?
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. september 2011 - 16:53 #6
Hvis du bruger Windows 7 skal du huske og slå Netværksregistrering til under Netværk og Delingscenter/Rediger avancerede delingsindstillinger.

http://dl.dropbox.com/u/8395406/ScreenHunter_01.jpg
Avatar billede norendk Nybegynder
12. september 2011 - 16:57 #7
@50ccm
Har lige været inde og checke.Det er slået til som du har skrevet.
Avatar billede bdf Mester
12. september 2011 - 17:31 #8
Jeg kan altså godt komme i tvivl om dine kabel sidder rigtigt :)

Sluk din Netgear router permanent (For at være sikker på at den wireless del ikke driller os) og sluk din PC, Synolgy & Linksys router og forbind de 3 enheder til hinanden med kabel og tænd derefter dem alle 3 og start søgningen efter Synology igen :)

M.v.h.
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. september 2011 - 17:38 #9
Ja så burde Synology assistent kunne se din server, jeg har nogen gange det problem at Synology assistent ikke når og registrere min server(DS710+)fordi den er i dvale, men med en ny søgning ser den serveren fint når den er vågnet op, og du har sikkert prøvet mange gange så det burde ikke være det der driller.

Kan du i din router se om den har fået tildelt en IP adresse, har den det så prøv og se om du kan tilgå den direkte via din browser. Eks. http://xxx.xxx.x.xxx:5000 eller https://xxx.xxx.x.xxx:5001
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. september 2011 - 17:39 #10
Avatar billede norendk Nybegynder
12. september 2011 - 19:30 #11
@bdf
Hmm...Hvis jeg ikke har sat kablerne rigtigt i ville den så lyse i LAN? Altså jeg har et kabel direkte fra yousee modemet over i NAS´en. Det kan vel ikke fejle? Jeg har ikke lige pt min linksys router koblet på for at fjerne bare en variabel.

@50ccm
Hvordan finder jeg ud af om den har fået tildelt en IP adresse? Altså hvordan finder jeg ud af det i win7?
Avatar billede bdf Mester
12. september 2011 - 20:55 #12
Synes det lyder højst besynderligt at du ikke kan finde din NAS med Synology Assistent.
Har du prøvet kabel mellem din bærbar & router?
Avatar billede wappa Nybegynder
12. september 2011 - 21:50 #13
Har du brugt den cd som følger med DS211 ?
Avatar billede wappa Nybegynder
12. september 2011 - 21:52 #14
Hvad har du kaldt din synology DS211?
Har du en ikon på skrivebordet "Netværk"?
Det er mere for at se om computeren kan se den derinde
Avatar billede norendk Nybegynder
12. september 2011 - 22:16 #15
@wappa

Ja, har brugt cd´en der fulgte med. Den installerer bare Synology assistent programmet som så søger efter NAS´en. Men finder intet. Så tror ikke computeren kan se den?

@bdf
i morgen prøver jeg lige med en anden pc samt kabel direkte fra router til laptop. Vender tilbage med svar i morgen.
Avatar billede 50ccm Juniormester
14. september 2011 - 10:23 #16
Du kan se om den er registreret med IP adresse i listen over tilknyttede LAN computers.

Eks. taget fra en D-Link DIR655 router.

http://dl.dropbox.com/u/8395406/ScreenHunter_07.jpg

Der ud over skal der åbnes for port 80/443 i "virtual Servers list"

http://dl.dropbox.com/u/8395406/ScreenHunter_08.jpg

Sådan virker det her.
Avatar billede 50ccm Juniormester
19. september 2011 - 18:04 #17
Fik du løst dit problem?
Avatar billede JayPete Nybegynder
21. maj 2012 - 21:36 #18
Det tyder på samspillet mellem Yousee boksen og Synology. Tjek den her tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/953599#reply_7946329

/jp
Avatar billede norendk Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:38 #19
Problem løst af sig selv