Avatar billede Stegmann1985 Nybegynder
11. september 2011 - 19:23 Der er 17 kommentarer

HJÆLP!! Mit internet er langsomt!!

Hey alle..

Har lige reinstalleret en Thinkpad X40 med XP SP3.. Det hele virker lige på nær at uanset hvilken browser jeg bruger er nettet HELT VILDT langsomt.. Har prøvet at kører en hastighedstest på TDC og den siger 9,2 på en 10Mbit fotbindelse..

Har kørt både virus og spywarescan men ingen finder nogen fejl..

Hvad er mit problem..?

Håber nogen kan hjælpe - på forhånd tak..
Avatar billede Stegmann1985 Nybegynder
11. september 2011 - 19:24 #1
Skal lige siges jeg har en anden comp. på samme netværk og den virker uden nogen former for problemer med hastigheden..
Avatar billede kjeldsted Novice
11. september 2011 - 19:25 #2
9,2 hvad?

9,2Mbit på en 10Mbit forbindelse???
11. september 2011 - 19:28 #3
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 19:42 #4
Hvis du kører med kabel, kan det jo være kablet eller forbindelserne.
Ellers kan netværkskortet være i uorden, men det kan man jo kun finde ud af, ved at prøve et USB netkort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 19:54 #5
9.2 Mbit på en 10 Mbit forbindelse?
Det skal du blot være tilfreds med!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 20:07 #6
Ja 9,2 på en 10Mbit fotbindelse er ok, men det er værd at vide, at hastigheden kan svinge betydelig. Derfor når man måler, skal man gøre det flere gange.
Jeg har kabel fra Yousee med 25Mbit forbindelse. Ud af 3 målinger var den laveste download 25.12Mbit og upload 3.11Mbit. Ret flot faktisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2011 - 20:08 #7
Jeg regner med at du kun kan downloade med 9,2 kbit siden du skriver herind. 9,2 mbit er jo menre end hvad man kan forvente, da der ca forsvinder 15 % til noget de kanleder overhead som kan udgøre 15 % af båndbredden.

Er din pc blevet fuldt opdateret med drivere?
Har du gule anmærkninger i Enhedshåndteringen?
Tjek om Windows må lukke ned for dit netkort i enhedshåndteringen? Fjern tjektegnet i strømstyringsmondulet hvis det er aktiveret her
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2011 - 20:10 #8
undskyld for stavefejl (gik lidt hurtigt)
kanleder=kalder
menre=mere
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 20:16 #9
-er her nogen som lige kan kigge lidt på denne her

http://www.eksperten.dk/spm/946975#reply_7836706

Mange Tak..
Avatar billede Stegmann1985 Nybegynder
11. september 2011 - 22:47 #10
Når jeg kører testen siger den jeg har en 9,2Mbit men den er flere minutter om at loade internetsider og mange sider kan den slet ikke åbne billerder på.. Det er det der er mit problem og forstår ikke hvorfor den måler den hastighed når den så er ligeså langsom som et 56k modem..
Avatar billede kjeldsted Novice
11. september 2011 - 22:54 #11
Så er det i hvert fald ikke hastigheden. 9,2 ud af 10 er faktisk imponerende. Ikke mange udbydere vil kunne overholde dét.

Lyder mere som noget software. Men tør ikke gætte på hvad det kan være.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 22:59 #12
Hvilken browser?
Har du prøvet en anden?
Avatar billede Stegmann1985 Nybegynder
12. september 2011 - 04:00 #13
Ja jeg har prøvet i alle browsere - det står også i mit første indlæg..
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
12. september 2011 - 15:57 #14
prøv at gå til www.passmark.com og test hele dyret det burde give et overblik..mvh (testsoftwaren er fri i 30 dg)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2011 - 16:25 #15
Kører browserne uden tilføjelses programmer der måske kan lave ballade?
Hvilken firewall bruger du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2011 - 17:05 #16
Har du prøvet at teste forbindelsen med et program i stedet for gennem en browser?
F.eks. http://www.broadbandspeedtest.net/download eller http://paragonhost.wordpress.com/2006/11/23/myspeed-pc-internet-speed-test-program

Jeg har testet begge programmer, og de virker fint.
http://paragonhost.wordpress.com/2006/11/23/myspeed-pc-internet-speed-test-program viser din reelle hastighed, så den vil jeg anbefale.
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
12. september 2011 - 17:40 #17
jeg glemte at nævne at du bør køre hele "complete benchmark" og så se hver enkelt brik bagefter, og husk endelig at have en skive i mask. -  mvh itc