Avatar billede black_dog Nybegynder
02. august 2001 - 23:48 Der er 18 kommentarer

Slå _RESTORE fra

Hej jeg har et lille problem med en virus... og for at jeg rigtig kan fjerne den skal jeg har slået _RESTORE fra men jeg ved ikke hvordan jeg gør :(
jeg bruger den danske ver.
Avatar billede aaboe Nybegynder
02. august 2001 - 23:52 #1
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System. Vælg fanebladet Ydeevne, vælg Filsystem, Vælg fanebladet Fejlfinding. Klik i feltet Deaktiver Systemgendannelse. (Hvis det var det du mente med _RESTORE :))
Avatar billede black_dog Nybegynder
02. august 2001 - 23:55 #2
jeg ved ikke om det er det men der kræver det program her som der er et link til her http://www.eksperten.dk/spm/94648
Avatar billede hotpop Novice
03. august 2001 - 21:46 #3
start regedit - gå til HKEY_LOCAL_MACHINE / System / CurrentControlSet / Services / VxD - helt nede i bunden ligger der en nøgle der hedder VxDMon, den skal du slette så startes System Restore ikke når du genstarter windows - Nu højreklikker du på Denne Computer, vælg egenskaber, fanebladet ydeevne, filsystem, vælg fanebladet fejlfinding hvor du markerer Deaktiver System Restore. Genstart din computer og nu kan du slette de @$[ mapper _Restore.
Avatar billede hotpop Novice
03. august 2001 - 21:47 #4
bemærk at jeg også fortæller hvordan du kan slette _restore-mappen :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. august 2001 - 10:54 #5
Du skal også deaktivere det i msconfig.....
Start>kør>skriv msconfig>klik ok......fanebladet start.....find dem der hedder PCHEALTH og STATEMGR...klik fluebenene væk...klik anvend og ok....og genstart maskinen.
Derudover har HOTPOP ret.....nu kan du nemlig helt fjerne mappen _RESTORE.....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
05. august 2001 - 10:58 #6
... Det der restorr fylder af H*** Til =)
Avatar billede hotpop Novice
05. august 2001 - 11:02 #7
Skal lige sige at aaboes svar ikke er helt godt da winme godt kan finde på et aktive systemgendannelse igen, hvorfor vides ikke men det er sket et par gange her hos mig da jeg kun deaktiverede den. (sorry aaboe :))
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
06. august 2001 - 18:03 #8
Avatar billede hotpop Novice
18. september 2001 - 20:57 #9
acceptere og lukke?
Avatar billede niels-r Nybegynder
30. september 2001 - 03:12 #10
  _restore kan slettes meget simpelt ved at bruge en gammeldags opstarts diskette til at starte PC en med, vælge dit C drev og skrive ved promten

  del _restore  ( c:\\del _restore ) :-)

Dette fjerner også evt. virus fra denne placering
God fornøgelse.

niels-r
Avatar billede hotpop Novice
30. september 2001 - 08:57 #11
nielsr> ja men så oprettes den bare igen... med mit forslag oprettes den ikke igen
Avatar billede niels-r Nybegynder
30. september 2001 - 16:36 #12
Kære hotpop

Var problemet ikke at få fjernet en virus, og på letteste måde ? men ikke at disable _restore

niels-r
Avatar billede hotpop Novice
30. september 2001 - 16:50 #13
niels-r> _restore funktionen i Me er ikke nødvendig at bruge og den tager utroligt mange ressourser fra et i forvejen ustabilt system - derfor mit svar m. hele moletjavsen. Desuden indeholder der OGSÅ hvordan restore funktionen slås fra, så mit svar  ER altså ok :)
Avatar billede niels-r Nybegynder
30. september 2001 - 17:31 #14
Kære hotpop

Du har ganske ret, dit svar er aldeles OK og meget professionelt, men er det godt at rode i regedit, hvis man er \"utrænet\".

Mit indlæg var ikke ment som kritik.

niels-r

Avatar billede hotpop Novice
23. oktober 2001 - 20:47 #15
ja i dette tilfælde sker der ikke noget ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2001 - 10:37 #16
LUKKE???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2002 - 20:28 #17
LUKKE!!!!!!!!!!!!???????????????????
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juni 2002 - 13:02 #18
lukke?