Avatar billede zzup Nybegynder
08. september 2011 - 15:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af PRmedia.dk

Hej eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på min hjemmeside jeg har arbejdet lidt på.

Har fundet inspiration til designet rundt omkring på nettet.

Indhold kommer løbende.

Det skal tages i mente at siden har kategorien: Coaching og rådgivning. Derudover har jeg prøvet på at holde den så simpel men stadig overskuelig og stilren som muligt.

Men kom med jeres feedback på siden :)

- http://prmedia.dk
Avatar billede mautone Nybegynder
08. september 2011 - 15:50 #1
Hejsa.

Jeg tjekkede den da lige ud.

Jeg synes det virker utrolig småt. Du mangler virkelig noget whitespace i den.

Desuden så tror jeg du skal optimere den til flere browsere, den virker ikke særlig godt i opera eller i firefox, og det er altså lidt skidt.

Så crossbrowser check dem en gang må være første skridt.
Avatar billede zzup Nybegynder
08. september 2011 - 16:11 #2
Hej Mautone, tak for din kommentar.

For lige at opridse hvad du mener, så mener du:
1) Den er for "klemt" sammen, altså, boksen skal være større?
2) Browsere, jeps, ser på det, har dog både tjekket i Safari, chrome og IE, og synes ikke der var noget forkert ved den.

Følger op på det, og tak for kommentar :)
Avatar billede jarret Nybegynder
08. september 2011 - 16:24 #3
umiddelbart indtryk - imødekommende, skarpt, friskt - ikke dårligt - og et funktionelt univers hvilket nok hiver mig mere over i IT og nørderi end media og PR....... men stilrent og gennemarbejdet udtryk..

jeg mener også du kunne bruge flere pixel - sidder her ved en fuld-hd 24" skærm og der fylder siden under en 1/3 del af overfladen af skærmen.

Jeg mener godt man i disse tider må lave side 1024.
Avatar billede jarret Nybegynder
08. september 2011 - 16:25 #4
så ikke lige Coaching og rådgivning delen, så mener jeg helt sikker du skal have grafik på siden. Store billeder af glade mennesker, stemningsfulde livsstilsbilleder.
Avatar billede jarret Nybegynder
08. september 2011 - 16:29 #5
de er ikke særlig gode men de bruger billeder aktivt hvilket jeg også ville gøre

http://www.mindjuice.dk/
http://copenhagencoaching.dk/
http://www.unicoaching.dk/
http://www.janno.dk/coaching/
Avatar billede zzup Nybegynder
08. september 2011 - 16:35 #6
Jeg takker for kommentarene jarret.

Jeg ser hvad jeg kan gøre ved det, umiddelbart kan jeg muligvis gøre den bredere, dog får jeg lidt besvær ved at gøre den højere, men må jeg lige se på.

Som et lille ekstraspørgsmål, hvilken browser brugte du, oplever du samme "fejl" som mautone?
Avatar billede kjeldsted Novice
08. september 2011 - 16:51 #7
Kort kommentar ang. browsere.

Du kan begynde med at kigger hér: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fprmedia.dk%2F101%2Findex.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Og så kan du jo snildt begynde med de mest basale fejl, såsom encoding og doctype.

Men hder er meget større chance for at den ser korrekt ud i flere browsere hvis koden er valid i forhold til W3 standarden.
08. september 2011 - 17:52 #8
Du vil sælge dine produkter (coaching og rådgivning til små og mellemstore virksomheder!)  Hovedformålet med hjemmesiden er vel at 'indfange' virksomhedslederne og motivere dem til at tage kontakt, så du kan få gang i salgstrommerne.  Et andet formål med at opbygge en hjemmeside (eller bygge en båd eller anlægge en have eller skrive en roman) er vel, skal vi sige, at realisere sig selv og skabe noget der tilfredsstiller.  Men dette formål må vel i denne sammenhæng (modsat for eksempel en personlig blog) underordnes det forretningsmæssige formål.

Ok, så lad os sige, at jeg falder over hjemmesiden.  Vil det så, indenfor de få sekunder det tager at klikke videre, stå mig lysende klart, at jeg har et behov som du kan hjælpe mig med?  Sandsynligvis ikke.  Jeg skal anstrenge øjne og hjernen for at fatte hvad du siger, og det handler mest om dig, ikke om mig.

Det ville nok forøge chancen med en overskrift, i en lækker farve og med en stor og tydelig skrifttype, der siger, for eksempel:

DIN VIRKSOMHED KØRER GODT!  MEN DÆKNINGSBIDRAGET SKAL OP OG GENNEMLØBSTIDEN NED!  DER KAN JEG SANDSYNLIGVIS HJÆLPE.  MED RÅDGIVNING I FINANCIAL MANAGEMENT HAR JEG BIDRAGET TIL ØGET SUCCESS I ET STORT ANTAL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER.

(Dækningsbidrag og gennemløbstid skal naturligvis erstattes med det der er hovedproblemerne for din målgruppe.)

Endvidere skal du, som allerede sagt, ikke skrive det så gnidret.  Farverne er temmelig afdæmpede hvis det gælder om at indfange.  De ord der står omkring hånden er svære at læse.  Det eneste indhold jeg fandt (du siger, at resten kommer) var kontaktformen, men den placerer du i en rubrik der er så lille, at jeg skal scrolle.  Det er næppe hensigtsmæssigt.  Og i stedet for i overskriften blot at sige 'Contact Form' kunne du måske skrive noget i retning af 'Fortæl kort om din virksomhed og hvor du er i øjeblikket.  Så skal jeg kontakte dig for en indledende snak.'  Og så skal du måske også have en rubrik for telefonnummer for de der foretrækker en mere personligt kontakt end en email.

Jeg håber du kan bruge noget af det jeg siger.
Avatar billede zzup Nybegynder
09. september 2011 - 14:27 #9
Hej.. tak for jeres svar.

@kjeldsted - Jeg ser på det :) Siden skulle dog nu gerne se ens ud i  google chrome, opera, IE og Safari. Firefox driller lidt.

@Christian_Belgien - Jeg takker for den konstruktive kritik, og har ihvertfald givet noget at arbejde videre på. Nu hvor jeg henvender mig primært til det danske marked, samtidigt at det er et .dk domæne, bør jeg så skrive hjemmesiden på dansk, istedet for engelsk?

Hvad mener i andre? Skal det primære sprog være dansk eller engelsk? Man kunne jo sætte en google translater på siden, hvis nogen skulle ønske sig siden på engelsk?
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2011 - 14:35 #10
Hvis du 100% går efter danskere der snakker dansk, skal det være dansk. Det vil ALTID være mere behageligt at læse om produkter på ens modersmål, så du bør klart have den på dansk. Bryder du stort igennem på det internationale marked kan du jo altid lave en oversættelse til engelsk, tysk og fransk.

Og lav helst selv oversættelsen... Det bliver aldrig helt godt når man får Google til det.
09. september 2011 - 14:43 #11
Det kunne overvejes at bruge et Content Management System så som Joomla hvor man kan lave versioner på forskellige sprog.
Avatar billede zzup Nybegynder
12. september 2011 - 20:14 #12
Jeg takker for jeres svar, det har givet mig noget at arbejde videre med.. :)

Mht Joomla, har jeg aldrig brugt det, men vil jeg lige kigge på :)

- Hvis i så bare smider nogle svar, så smider jeg nogle point på vejen tilbage :)
12. september 2011 - 21:17 #13
svar fra mig.
Avatar billede zzup Nybegynder
13. september 2011 - 00:15 #14
@ Christian_Belgien
Jeg giver lige de andre lidt tid til at smide et svar også..

- Dog kan man allerede nu se ændringer på det nye design hvis man har lyst til det :)
Avatar billede zzup Nybegynder
13. september 2011 - 21:10 #15
Points givet