Avatar billede samurizer Nybegynder
06. september 2011 - 18:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AMD vs. Nvidia

Sandsynligvis et religions spørgsmål, men here goes anyway :)

Jeg har altid været gerne ville havde en iMac, da jeg syntes at designet er utrolig lækkert at se på, og hvis jeg skal havde en chance for at den må stå i stuen, skal maskinen være flot. men....

Jeg er gamer, jeg spiller BF2:PR, MW2, Mortal Online, Sc2, Arma2 osv osv osv. og alt hvad der er nyt skal prøves mindst én gang. Vil det være at skyde sig selv i foden, hvis jeg køber en AMD imac, selvom det er deres 20k maskine.

Af hvad jeg kan finde på det store internet, er pc for gamers og mac for... ja andet :) og især "problemet" med imac´s AMD grafikkort.

Som i sikkert kan læse ud fra det her er jeg lost, jeg ved at jeg kan få meget mere pc for pengene ved at bruge de 15-20k på en pc, men samtidig vil jeg jo gerne havde den imac.

Hvad siger eksperterne?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. september 2011 - 19:10 #1
Hvor er alle folk henne?

Det er den slags spørgsmål der plejer at flokkes med brugere.

I "gamle" dage kunne man argumentere for at Nvidia var det bedste valg. Da drivers til ATI (dengang hed de stadigvæk ATI) var elendige, samt Nvidias kort skalerede bedre i SLI.

Efter HD6XXX seriesn er AMD kommet godt med. Deres kort skalere nogenlunde på højde med Nvidias GTX4XX og 5XX serie.

Jeg ville anbefale et HD6850/HD6870 og gerne 2 stk. hvis du vil spille i 1920x1200 med 8x MSAA eller 16x CSAA.
Avatar billede samurizer Nybegynder
06. september 2011 - 21:51 #2
Tak for svaret, elsker det her forum, man stiller et spørgsmål og en time eller 2, så har du gode svar.

Dog vil jeg rigtig gerne høre fra jer andre eksperter.