Avatar billede labisama Nybegynder
02. september 2011 - 14:08 Der er 2 løsninger

Passwordbeskyttelse for subdomæner

Hej med jer,

Jeg ønsker følgende men det vil ikke rigtig:

Jeg har et "hoveddomæne" som jeg kalder domæne.dk og kan også tilgås www.domæne.dk.

Jeg ønsker så at oprette subdomæner som er passwordbeskyttet med .htaccess/.htpasswd. Men når jeg lægger en .htaccess ind i subdomæne-mappen på serveren så kommer der også kode på mappen for "hoveddomænet".

Min mappeinddeling på serveren er således, ved ikke om det kan have noget med det at gøre?

Domæne-mappe:
- www (indhold for hoveddomænet domæne.dk)
- subdomæne1
- subdomæne2

Hvordan løser jeg dette?
Avatar billede amite Mester
03. september 2011 - 20:00 #1
Det lyder underligt hvis der, som du antyder, er tale om adskilte foldere på samme niveau i træstrukturen.

Har du tjekket at mappernes faktiske lokation, f.eks. via PHP?

Nåh, men ikke desto mindre, så kan du vel blot smide en .htaccess fil i roden af www/ folderen som indeholder:

Satisfy Any

for at helt omgå problemet.
Avatar billede labisama Nybegynder
04. september 2011 - 17:45 #2
Tak for dit svar.

Jeg havde overset en .htacces-fil i roden. Havde nok glemt at tjekke  med ls -a der.

Håber det er okay at vi deler pointene.