Avatar billede JobMan Nybegynder
31. august 2011 - 19:53 Der er 9 kommentarer

Skuden synker

Halløj og god dag!
Jeg har kigget mig lidt om skulderne, men ikke fundet en tråd der omhandler mit specifikke problem.
Jeg sidder med en rimelig dyr gamerkasse, som jeg købte hos topdata for et års tid siden, jeg husker ikke de præcise speccs, men jeg kører med Win 7 64 bit home, og det som sagt en rimelig dyr skude.
Problemet er, at fra én dag til en anden er min computer gået i strejke uden nogen udtalelser om forhandling: Når jeg starter hende op ånder hun stille og roligt, og computeren starter som den plejer, men efter 10 sekunder til et par minutter går skærmen enten helt ud, som var svinet slukket, eller også flipper skærmen helt ud, som et lysshow i 80'erne. Alt imens disse events foregår eller ikke foregår på skærmen, begynder skuden at hoste og pruste; blæseren stiger voldsomt i tempo og falder så hastigt i tempo før den igen stiger til et, på ørene, mærkbar cirkulation. Jeg står med en windows 7 skive i hånden, velvidende at et års skolearbejde, i form af skriftlige afleveringer, vil gå tabt - men computeren skal jo igang igen på en eller anden måde.
Fejlsikret tilstand løser intet, jeg har ikke tid nok til at foretage et virustjek og selvom jeg med F8 inden opstart har foretaget en systemgendannelse til for et par måneder siden, sker der intet, computerstatus er stadig nutid. Håber på et par fifs; og håber at omgå en geninstallation af windows - hvis det overhovedet kan løse problemet..
31. august 2011 - 19:58 #1
Underlig overskrift ? Ikke specielt sigende hvis du vil 'fange' folk !!!

Bærbar ? Stationær ?
Avatar billede JobMan Nybegynder
31. august 2011 - 20:04 #2
Den mystiske overskrift er ment til at tiltrække en bredere brugerbefolkning.

Det er en stationær computer.
31. august 2011 - 20:07 #3
Varmeproblem !!!

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over... Så nu kommer der nok ikke andre ?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2011 - 20:09 #4
" jeg har ikke tid nok til at foretage et virustjek"
du har ikke haft tid til at lade være - så bare indlæs din backup - eller skal vi nu lave det, du ikke gider/gad???
Når du ikke har backup, så er der vel heller ikke noget vigtigt på maskinen?
Fif: tag backup jævnligt.
Fif: brug viruskontrol og firewall og hold dem opdateret.

Du skal nok have maskinen forbi en, der kan tage harddisk ud og trække filer ud mens tid er, så du på en ny/repareret maskine kan lægge dem ind igen. Det er ligemeget om en maskine koster 2000 eller 20000kr - hvis den går ned, så går den ned - det har ikke noget med prisen at gøre.
31. august 2011 - 20:20 #5
... sådan som det beskrives med 'skuden' er det ikke "virus" men typisk #3 ...

Derfor vil det jo sansynligvis ikke hjælpe at 100% geninstalere ...
Avatar billede JobMan Nybegynder
31. august 2011 - 20:20 #6
Når jeg skriver at "jeg ikke har tid nok" refererer jeg til den tid det tager før computerens skærm går i sort, og al balladen begynder. Derudover har jeg masser af tid på mine hænder.

Jeg har taget alle sikkerhedsforanstaltninger, og brugte kun min stationære computer til gaming; facebook, youtube og hvad man ellers surfer efter på nettet har altid kun foregået på min bærbare computer.

Når jeg nævner prisklassen er jeg såmænd godt klar over, at "skuden kan synke" uanset hvad denne nu kunne være; jeg ville bare klargøre, at vi snakker kvalitetshardware og ikke ugetilbudet i aldi på en computer til 1500.

Altså; jeg brugte microsoft egen sikkerdløsning: "Microsift Security Essentials" samt windows firewall, herudover bruger jeg CCleaner til at holde disken ren og windows fejlfri. Sidst men ikke mindst anvender jeg et lille program der tracker opdateringer til alle mine drivere. Alle disse programmer brugte jeg hyppigt, og jeg holdte dem altid opdateret.

Jeg har flere gange gemt systemgendannelses punkter, men som nævnt, kan den ikke gennemføre systemgendannelsen af en eller anden grund.

Den eneste foranstaltning jeg ikke har taget i brug, er en ekstern backup - lad det dog være sagt at jeg er yderst flittig med alt andet, især sikkerhed. Jeg tror IKKE dette problem er opstået pga. infektioner på min computer, jeg ser simpelthen ikke hvordan de kan være kommet.

Håber jeg, med dette svar, har sat lidt lys over tingene.
Avatar billede JobMan Nybegynder
31. august 2011 - 20:26 #7
Er rookie her hos eksperten, indså først nu kommentar/løsning systemet.

Mht. varme, har jeg ligeledes været flittig til at anvende støvsugeren. Herudover skal det nævnes, at computeren har en køling der kan styres manuelt fra kabinettet, og der går en alarm hvis temperaturen overstiger 60 grader.

I mit tilfælde har jeg på forhånd programmeret kølingen, som konstant holder hende nede på omkring 35 grader.

Jeg vil dog, på baggrund af dit link, lige tage et ekstra kig i kabinettet, hvor lyset aldrig skinner.
Avatar billede pstidsen Novice
31. august 2011 - 22:52 #8
Støvsuger i computer=dumt... (bare til en anden gang)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. september 2011 - 16:27 #9
Mit bud er løstforbindelse /grafikkortet som er ved at stå
af eller dine ram..