Avatar billede freesoft Praktikant
27. august 2011 - 17:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Dele public IP range mellem 2 routere

Hej

Vi har et /28 IP range, kan det blive delt mellem 2 routere?
Et andet firma skal nemlig til at bruge den sidste halvdel af vores range.

Kan man sætte en dum switch foran routeren, hvor vi begge sætter vores router i, så kan vi begynde at bruge hver sin del af IP ranget?

Giver det noget rod med hvor switchen skal sende trafik hen?

Et hurtigt diagram:
http://peecee.dk/uploads/082011/Can_this_be_done.png

/Kim
Avatar billede leif Seniormester
27. august 2011 - 20:42 #1
Jeg gør lige netop det du vil der med en Router. Dvs. i stedet for din L2 Switch har jeg en router....

Men der er anpå hvordan dit Range er tildelt, hvis det er tildelt som det ene range jeg arbejder med (Et TDC tildelt range) så har jeg reelt kun 1 WAN ip, men adskillige WAN adresser som peger direkte ned på min WAN ip. (De kalder det at jeg har 1 WAN ip og adskillige LAN adresser tilrådighed hvor LAN adresserne blot er adresser som kan tilgåes via WAN)
Avatar billede freesoft Praktikant
27. august 2011 - 20:50 #2
Sådan får vi det ikke tildelt, vi har et helt /28
Den første IP er vores gateway, og så kan vi ellers bruge resten som vi vil.
Avatar billede leif Seniormester
29. august 2011 - 07:25 #3
Skulle kunne det trick du viser på billedet sagtens kunne lade sig gøre.
Avatar billede freesoft Praktikant
29. august 2011 - 15:34 #4
Tak, jeg vender tilbage når det er afprøvet i virkeligheden.

Læg gerne et svar.
Avatar billede freesoft Praktikant
31. august 2011 - 10:40 #5
Så er det afprøvet, og det virker jo :-)
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2011 - 11:58 #6
Ja, se det er så min egen fejl, men synes nu ikke jeg havde fået mail på at du ville teste....
Avatar billede freesoft Praktikant
09. september 2011 - 12:37 #7
Må du klage til eksperten om :-)
Gik ud fra du ikke ville have points, når der ikke kom et svar.

Men du må gerne få point da.
Laver bare en tråd.
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2011 - 21:10 #8
Bare rolig, der kommer ikke mad på bordet alligevel af point så jeg overlever forhåbentlig