Avatar billede hkprofil Forsker
27. august 2011 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billedebehandling

Jeg føler jeg måske gør det mere besværligt end nødvendigt, kan nogen hjælpe?

Først uploades mine billeder fra SD-kort ind i Powershop Elements, hvor jeg redigerer dem. Så flyttes de ned på en ekstern harddisk til lager. Så går jeg i Picasa og importerer dem, for her at flytte til ønsket rækkefølge, person-tagge samt dele med andre. Herefter eksporterer jeg til TDC/Homedisk, så jeg kan se dem på TV eller fra andre lokaliteter. Er der nogen der kan gennemskue, om jeg kan gøre det nemmere?

På forhånd tak.
Avatar billede buttwipe Juniormester
27. august 2011 - 14:06 #1
Det afhænger af hvor omfattende din redigering er.
Hvis det bare er beskæring, eksponering, farvestik og lignende klares det nemt i Picasa.
Avatar billede hkprofil Forsker
27. august 2011 - 15:43 #2
ok - så kunne jeg i al fald springe PowerShop over. Kan jeg loade direkte fra SD-kort til Picasa?

Et lille tillægsspørgsmål: Når jeg eksporterer fra Picasa til Tdc homedisk, ændres rækkefølgen, ved du hvad jeg gør galt?
Avatar billede buttwipe Juniormester
28. august 2011 - 01:34 #3
Ja og det er faktisk en bedre løsning end den du bruger nu. Hvis jeg forstår dig ret ændrer du direkte på dine originaler med Elements. Det kan ikke lade sig gøre med Picasa.

Jeg bruger ikke hverken Picasa eller Homedisk, så jeg kan ikke hjælpe med dit andet spørgsmål.
Avatar billede hkprofil Forsker
28. august 2011 - 07:07 #4
Jeg forstår dig ikke helt mht at jeg ikke kan ændre på originalerne i Picasa?