Avatar billede cyperbent Mester
26. august 2011 - 15:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Fejl i installation af software

Når jeg forsøger at installere noget software til min Nokia telefon så får jeg en fejlbesked om at der er et ugyldigt drev G:/.

Det er som om at den henviser til et drev der ikke eksisterer.

Er der nogen måde som man kan afhjælpe dette på?

Jeg kører med Windows 7 64-bit version.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2011 - 16:47 #1
kobl på via usb-kabel i stedet for evt trådløs
Avatar billede cyperbent Mester
26. august 2011 - 19:01 #2
Det har jeg gjort og det er ikke det der er problemet
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2011 - 20:38 #3
er tlf med nyeste version af sin software? (det er ikke det, du opgraderer, men du vil installere noget andet?)
Avatar billede cyperbent Mester
26. august 2011 - 22:53 #4
lad mig sige det direkte ud.

Jeg har forsøgt at installere et program som kan opgradere min telefon men uden held fordi at det henviser til et drev som jeg ikke har.

Endvidere har jeg oplevet det med et andet program jeg har haft forsøgt at installere, hvor det også henviste til et drev som jeg ikke har og dermed ikke kunne installeres fordi at computeren ikke kan finde det omtalte drev.

Det er det problem som jeg vil have en løsning på.
Så kan det vist ikke siges mere klart
Avatar billede buster47 Nybegynder
27. august 2011 - 10:39 #5
Det er lidt svært at hjælpe dig hvis du ikke oplyser om hvilken Nokia model det drejer sig om.Det er også vigtigt at du opdatere Ovi Suite på din pc hvis det er den du har brugt til at prøve at installere program,opdatering med.
Der er ikke let at hjælpe når du bare slynger et spørgsmål ud uden at "gide" komme med nogle fundamentale oplysninger.
Men hvis du kan oplyse om de to ting skal jeg nok prøve at hjæpe dig.
Avatar billede cyperbent Mester
27. august 2011 - 11:22 #6
Min telefon er en Nokia N8 og jeg har tidligere haft installeret OVI Suite på min PC uden problemer. men denne gang gør den desværre vrøvl. Idet programmet under installationen bliver henvist til et drev som hedder /G, hvilket jeg ikke har.

Det har jeg også oplevet med andre programmer som ikke er relateret til min mobiltelefon.
Avatar billede buster47 Nybegynder
27. august 2011 - 14:29 #7
Ok, så er det ikke din Nokia N.8 det er galt med, hvad der var svært at forstå fra dit oprindelige spørgsmål.
Når du down loader feks. Ovi Suite spørg det pop-up vindu der dukker op, hvor du vil have den installeret og her vælger du så et eksisterende drev på min pc. bruger jeg C drevet.
Avatar billede cyperbent Mester
27. august 2011 - 16:57 #8
Det spørger den slet ikke om når jeg downloader programmet. Det kører helt af sig selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2011 - 19:58 #9
du skal bare koble ekstra ting fra før opgraderingen - dvs intet eksternt drev på pc, og luk tlf og fjern ram-kort - start tlf igen og tilkobl/opgrader - så kan/bør der ikke være drev, som den ikke kan finde undervejs i forløbet.
Avatar billede cyperbent Mester
29. august 2011 - 09:48 #10
Det ser ud til at det er gået i orden. Jeg ved ikke lige hvad der vaer gået galt. Men nu ser det ud til at fungere.

Tak for jeres hjælp