Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 04:26 Der er 25 kommentarer

bootmgr is missing

Hej

Jeg sidder med et problem, idag prøvede jeg at fjerne en virus fra min computer, i guiden som jeg fandt stod der at man skulle søge efter bestemte filer og slette dem, og det gjorde jeg.

da jeg så genstartede min computer fik jeg beskeden bootmgr is missing. press ctr+ alt + delete to restart.

jeg har en lille packard bell computer med windows xp, og uden cd drev. og da jeg købte den fik jeg ikke en xp cd med.

jeg har været inde og læse andre tråde med samme problem, men i alle trådene står der man skal bruge cd'en.

jegh har i forvejen en xp cd som jegh har kopieret til en usb nøgle.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med det. håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. august 2011 - 06:36 #1
Din USB nøgle skal være bootbar, det vil sige at du skal kunne starte på nøglen og så foretage en reparer af XP.
25. august 2011 - 06:50 #2
...i guiden som jeg fandt stod der at man skulle søge efter bestemte filer og slette dem, og det gjorde jeg.... - hvilken 'guide' ?
Avatar billede KHHP Juniormester
25. august 2011 - 07:55 #3
Her kan du hente et program der kan gøre din XP USB bootbar: http://www.datafilehost.com/download-a717212e.html
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. august 2011 - 08:10 #4
Er der et recovery drev på din bærbare?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. august 2011 - 08:11 #5
eller en recovery partition, er det nok nærmere.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 08:44 #6
"bootmgr is missing" Er det ikke helt normalt på en XP installation ??
Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2011 - 10:17 #7
Hej okaay.

Hvilken guide fulgte du til at fjerne virus? (giv os en link).
Bootmgr mener jeg hører til i Vista/Win7, og hvis guiden var beregnet til at brugere af en af disse version af Windows, så kan dét være årsagen til dit problem.

Normal vil det være en "ntldr" der mangler i XP.

/Venturer
25. august 2011 - 10:34 #8
Tihi - nu er det vel ikke 'bare' sådan at du har en USB lagerenhed siddende i PC'en OG - PC'en forsøger at Boote op på den ? Så kommer nemmlig lige præcist den besked!
Er set/oplevet mange gang før...

I mange BIOS er det som standard/default sat til at "First Boot" er USB... Dooooh...
Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2011 - 12:32 #9
Som Larry skriver....
Det vil passe med en USB stick der er formateret i Win7 f.eks. :)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 13:28 #10
Prøv at se kommentaren http://www.eksperten.dk/spm/945512 #14 - følg den og se om skidtet så ikke vil køre
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 17:45 #11
hej allesammen og tak for jeres svar.

guiden var bare en jeg fandt da jeg søgte efter navnet på virusen, nu kan jeg ikke finde den mere, og kan heller ikke finde den i oversigten da jeg brugte den ødelagte computer til det.

jeg prøver nu at ordne det med usb nøglen, med det program som KHHP har sat linket til, og så vil jeg prøve igen
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 18:19 #12
Hej igen.

jeg har lige prøvet at tænde computeren, den spørger mig om hvilken partion jeg vil starte fra og begge virker ikke.

det kan være jeg har valgt de forkerte instillinger til at ordne det med usb nøglen.

ved filesystem af overrides er den på FAT32 og Boot as HDD (2ptns)og boot options har jeg sat til xp bootable (NTLDR)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 18:49 #13
Har du prøvet den løsning jeg foreslår ??
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 18:52 #14
ja, jeg har prøvet at sætte filen på usb nøglen, men jeg lagde den samtidigt med at jegh havde sat windows xp på den. og det virkede ikke, skal den være der alene?
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 19:28 #15
jeg har lige prøvet igen. den skriver til sidst timeout: no GRLDR
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 20:12 #16
Hvad er dit problem helt præcis - har du data på den havarerede computer der skal reddes eller skal du blot ha lavet en ny installation ??
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 20:17 #17
nej ikke rigtig.. jeg har kun min license til office.. jeg har smidt koden til den væk.. jeg vil blot kunne tænde den igen
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 20:38 #18
Prøv at gå frem efter denne guide http://www.helgec.dk/xp-test.htm  så bør det køre for dig
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 22:18 #19
så kører det for mig igen, jeg skulle bare vælge partition 2 når den starter op og så skulle jeg vælge det andet valgmulighed, kan ikke helt huske hvad der stod, men det virkede ihvertfald og nu er den tændt igen, tak for alle jeres forslag
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 22:19 #20
hvordan gir jeg så pointne og til hvem ? hmm jeg ved ikke helt hvordan det fungerer herinde
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:29 #21
Citat

"jeg har lige prøvet at tænde computeren, den spørger mig om hvilken partion jeg vil starte fra og begge virker ikke. "

Citat

"så kører det for mig igen, jeg skulle bare vælge partition 2 når den starter op og så skulle jeg vælge det andet valgmulighed"

Hvordan syntes du selv det lyder ??
Avatar billede okaay Nybegynder
25. august 2011 - 23:19 #22
da jeg skrev det første havde jeg fået en fejlmeddelelse, så prøvede jeg at rense usb nøglen igen og sætte windows på så virkede det.

så jeg synes det lyder helt fint:)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
26. august 2011 - 08:49 #23
"hvordan gir jeg så pointne og til hvem ? hmm jeg ved ikke helt hvordan det fungerer herinde"

Sig hvem af personerne du vil give point til, og få dem til at ligge svar, så kan du acceptere dem efterfølgene.
Hvis du vil give point til mere end en, skal du vente til alle der skal have point har lagt et svar.
Avatar billede okaay Nybegynder
24. september 2011 - 12:42 #24
nu er det vel ret lang tid siden men vil i ikke lægge et svar så jeg ka lukke?
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2011 - 06:40 #25
Du beder den eller dem som har hjulpet dig om at lægge et svar, eller hvis ingen har hjulpet dig så lægger du selv et svar som du så sætter flueben i firkanten under det farvede svar og acceptere nede til venstre.